Öppna och/eller kopiera bilder från FTP-program

dimmansstuteri

Trådstartare
Är det någon som vet hur man gör det - eller om det överhuvudtaget går? Jag har många bilder till min hemsida enbart sparade i mitt FTP-program, dessutom skulle jag behöva göra om en hel del bilder, som t ex är för mörka. Funderar därför att bränna alla bilder som har med hemsidan att göra på en cd, men lyckas inte öppna bilderna direkt från FTP-programmet. Någon som kan hjälpa mig?

Hlsn Helena
 
Kan man spara filer i FTP-program?
I de program jag har använt kan man inte det. Då laddar man upp direkt från hårddisken till webservern...
 
Eh, nej, jag uttryckte mig visst lite slarvigt :crazy:
Vad jag menar är att jag bl a har bilder enbart i FTP-programmet (servern) som jag inte längre har kvar på min hårddisk, och jag skulle vilja hitta ett smidigt sätt att enbart spara alla bilder via FTP-programmet till min hårddisk igen, för att kunna bränna på en cd. Nu ligger där i min bildfil en massa "sk*tbilder", bilder i flera olika storlekar, bilder som bara ligger o tar plats enkelt. Plus att jag skulle vilja göta om en hel del bilder, som ffa är för mörka på min hemsida.

Hlsn Helena
 
Om jag inte misstar mig så går det att ladda ner filer på samma sätt som man laddar upp filer via ftp-programmet. Så du laddar helt enkelt ner dem till din hårddisk och fixar med dem därifrån. Det går ju att ta bort filer från servern också, om du har saker som ligger där och skräpar menar jag. :)

/Erica
 
Det beror kanske på vilket FTP-program man använder sig av. Själv använder jag WS-FTP och med det programmet kan man flytta eller kopiera filerna hur man vill - till och från servern.
 
Jag använder också WS_FTP, men jag har aldrig lyckats öppna eller spara någon bild via det programmet. Övriga filer är det inget problem med... Hur gör du?

Hlsn Helena
 
Brukar oftast använda mig av WS_FTP och såhär gör jag:

Skapa en ny mapp eller välj mappen du vill lägga filerna i. Markera filerna du vill ha hem, klicka på pilen (av dom i mitten) som går till vänster ("hem" till hårddisken) och den börjar ladda. Hela mappar kan det vara problem med ibland, då måste man gå in i dom och flytta över bara filerna...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 181
Senast: Yrsel
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 834
Senast: Tufs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp