Öppen Hopp/Agilityklass A och B

L

Lilahnee

Försöker nu komma igång med agilitytävlandet efter uppehåll på 3-4 år. :bump:
Men när jag sitter och letar tävlingar att anmäla mig till så ser jag flera där det t.ex. står Öppen Hoppklass A och B, och man kan anmäla sig båda. Har ingen aning om vad som menas med det, är det svårighetsgraden som syftas på eller? :crazy: Känner mig jätteringrostig! :p
Någon som kan hjälpa mig? :)

Sv: Öppen Hopp/Agilityklass A och B

A och B har jag ingen aning om vad det står för.
Men i en öppen klass kan alla tävla, oavsett vilken klass man är i annars (1,2 eller 3). Svårighetsgraden brukar vara något mellanting.

Skönt att veta att jag inte är den enda som inte vet det då :p Känns väldigt förvirrande när de inte skriver någon information om det.

Öppen klass är inofficell och som namnet anger öppen för alla. Svårigheten brukar ligga på en klass 2 ungefär. Att den kallas för Öppen A och Öppen B är bara för att de kommer ha två lopp dvs en öppen A för alla som är en bana och sen en öppen B som är en annan bana och "tävling".

Blev det klarare? :)

Ja då tror jag att jag förstår, tack! :)
Så med andra ord om jag anmäler mig till både den öppna agilityklassen och de två hoppklasserna så kommer jag att få springa tre lopp?
Men jag tror det räcker för de små vovvarna med en hoppklass, eftersom att vi är så ringrostiga. :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: Bison
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 260
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har snart klarat av femte veckan på jobbet som jag blev omplacerad till vid nyår. Det börjar pratas om att jag ska få några...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 043
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka