Opererad axel

Hej. Har en opererad cuffruptur, någon som gjort samma.. när har ni kunnat/vågat/fått rida igen?

Jag väntar på att få en axeloperation. Min fysio sa att rehaben efter kommer ta 6 månader och rida kan jag göra efter den perioden är över. Går du inte hos fysio för rehab? I så fall kan ju fysion svara på dina frågor.

Ok. Jo men tycker inte jag får inte tydliga svar☺️

Vad svarar fysion?

Min sa ganska tydligt att det får dröja till efter rehabperioden är klar för att jag ska kunna använda den armen ordentligt. För min del tror jag inte att det är ridningen som är det som är svårast för axeln. Utan det är mockningen, ryktningen, lyfta hovar, bära hö osv. Mtp problemen jag har nu så kommer jag vara försiktig! Jag vill verkligen att den ska bli bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
967
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 836
Senast: Edla
·
Hundhälsa Hej, Vår flatte Melker har i veckan opererats för patellaluxation. Är det någon här som gått igenom detta och kommer ihåg hur lång tid...
Svar
2
· Visningar
411
Senast: msp
·
Hästmänniskan Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar. Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...
Svar
12
· Visningar
958
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka