Opererad axel

Hej. Har en opererad cuffruptur, någon som gjort samma.. när har ni kunnat/vågat/fått rida igen?

Jag väntar på att få en axeloperation. Min fysio sa att rehaben efter kommer ta 6 månader och rida kan jag göra efter den perioden är över. Går du inte hos fysio för rehab? I så fall kan ju fysion svara på dina frågor.

Ok. Jo men tycker inte jag får inte tydliga svar☺️

Vad svarar fysion?

Min sa ganska tydligt att det får dröja till efter rehabperioden är klar för att jag ska kunna använda den armen ordentligt. För min del tror jag inte att det är ridningen som är det som är svårast för axeln. Utan det är mockningen, ryktningen, lyfta hovar, bära hö osv. Mtp problemen jag har nu så kommer jag vara försiktig! Jag vill verkligen att den ska bli bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 065
Hästmänniskan Hej! För dryga veckan sedan ramlade jag av hästen då den skenade och sedan bockade. Fick fyra frakturer i bäcken och en spricka i...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 685
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod