Operera headshaker!

M

Merca

Hej.

Är det någon här som har erfarenheter av opererad headshaker häst på strömsholm? Hur gick det för er?

:confused::confused:

Sv: Operera headshaker!

Har själv inte ngn erfarenhet av detta, men det har gjorts en del undersökningar på det har jag lyckats läsa mig till:p
En studie visade att infraorbital neurectomi (= när man skär av nervus infraorbitalis) fungerade på 3 av 7 hästar. Kan testa genom att lokalbedöva nerven först - positivt resultat där betyder oftast positivt resultat efter operation. Dock finns det många komplikationer av infraorbital neurectomi, så det verkar inte vara ngn höjdare..
Annars verkar det som att medicinsk behandling är ett alternativ (NSAIDs, corticosteroider, antihistaminer)

http://www.headshaker.eu/en/neurec.html är en bra hemsida, om du inte redan sett den :P

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 996
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka