Operation karpaltunnel.

Maoam

Trådstartare
Någon som gjort detta? Har eventuellt tid för detta i slutet av november om handkirurgen anser att det behövs. Blev du hjälpt av det? Hur lång sjukskrivning hade du? 2 veckor står att man ska räkna med om man inte har ett jobb som är väldigt ansträngande för händerna, jag jobbar som medicinsk sekreterare så skriver större delen av min arbetstid. När kunde ni rida igen?

Jag har opererat bägge händerna. Red efter typ en vecka fast jag eg inte fick....
Gör allt som inte gör ont - det var min inställning. Kanske inte helt att rekommendera.

För mig gjorde det hela skillnaden. Från absolut noll känsel i fingertopparna till att faktiskt känna! Wow! Den nattliga värken i arm, axel och hand försvann också. Det tog nog ett år innan alla symptom var borta men jösses så mycket bättre det var direkt.

Så pass snart, vad skönt! Jag har ju antagligen fått det för att jag skriver på datorn flera timmar per dag. Har fått lite mindre domningar nattetid men har svaghetskänsla bägge händer, är fumlig och skakar t ex vid motstånd. Jag vet hur operationen fungerar i teorin (jobbat som sekreterare på ortopedmottagning där dessa operationer gjordes på löpande band) men egentligen så vet jag inte så mkt om hur det blir efteråt men jag antar att man inte gjort så många operationer om det inte var lyckat för de flesta.

Jag har opererat båda händerna, gjorde saker som inte gjorde (för) ont. :)
Det hjälpte mig mycket, men tyvärr har det kommit tillbaka om än i mindre grad. Det är dock 6 år sen operation så det var bra en lång tid :)
Blir troligtvis operation igen inom en inte alltför lång framtid.
Men känslan efter operationen var fantastisk! ❤️

Jag opererades i fredags (vänster) och för 11 år sen (höger). Har kollat upp med både sjukgymnast, kiropraktor och naprapat innan operationen, för att utesluta andra orsaker till besvären.