Ooooojj.. Fel fel fel.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 953
E

Egonson

:o
Idag har jag gjort en tabbe. Skulle vara duktig och tvätta mina TN-Equalizer ilägg, man ska ju skölja dem i 11 liter vatten och 1 dl vinäger, och sedan skölja ordentligt med vatten.
Jag tog 11 liter vatten, och 1 dl ÄTTIKA. Sen jag mitt dumma nöt glömde skölja av paddarna efteråt.
HUR DUM FÅR MAN BLI?
Tänk om jag har förstört dom nu. Jaja, är man dum så.. :eek: :confused: :D Får skylla mig själv.

Har ni lyckats med den ädla konsten att förstöra något av er utrustning som inte var allt för billig?

Sv: Ooooojj.. Fel fel fel.

Då och då kan man skölja dem för att få bort salterna som kommer av hästens svett.

På tal om TN-equalizer. Hur dumma är dom inte egentligen?
Under är det nåt material som riktigt suger fast hårstråna, går inte att borsta bort ens det värsta.
På översidan är det världens halaste tyg, nån typ av bävernylon. Snorhalkigt, även om man sätter fast sadeln ordentligt viker sig tyget pga av det glatta materielet.
Undrar om jag ska testa att ha padden åt andra hållet, nån som testat det?
Tacka vet jag min skito-pad...

Hur bra blir det om man lägger padden upp och ner tror du?
Wiiiiiiiii, så har hela sadeln halkat av :).

Ta med en ryktsten, det funkar super :idea: Det mesta hår går bort då. Däremot har jag problem med att det fastnar hårstrån i själva iläggen. De går INTE att få bort på annat sätt än att dra ur dem för hand :mad: :crazy:

Mot halket kan man lägga ett halkskydd för mattor mellan sadeln och padden.

Senast ändrad av en moderator:

Hm.. har i alla fall bestämt mig för att inte tvätta iläggen mer, och bara låta dem vara. Kanske pela bort lite hår då och då..

/Álin sadelpaddyrkesmördare

Jag har ej tagit ut mina ilägg på 2½ år, men gjorde det i förra veckan då jag skulle tvätta. Och jösses vad med hår det var ja. :eek: :eek:
Och omöjliga att få bort som sagt. :crazy:

Men man ta tejp och få bort håren med. Jag har aldrig tvättat mina ilägg. Jag har bara bytt i grandeurpadden för de vart ju så gräsligt ihoptryckta efter ett tag.

Mhm. Jag tänker också vänta läääääänge innan jag gör det igen.. :o :D

Fast håren kan väl inte störa paddens funktion? Eller kan dem det?
I så fall är det väl inte så farligt direkt annat än att det ser lite (mycket) hårigt ut :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka