Ont i sittben och svanskota av sadeln?

Dingelass

Trådstartare
Inhandlade en ny syntetsadeln för nåt år sedan,har dock inte använt den särskilt mkt förren nu och nu har jag fått ont av att rida...
det måste väl vara utav sadeln...?
Har ju aldrig någonsin fått ont av att rida innan...?
Eller är det för att jag varit rundare om rumpan innan?

Nån som har några sådana erfarenheter av syntetsadel?

Nån dom bytt sadel pga det här och till vad för sadel isf?

Sv: Ont i sittben och svanskota av sadeln?

Inhandlade en ny syntetsadeln för nåt år sedan,har dock inte använt den särskilt mkt förren nu och nu har jag fått ont av att rida...
det måste väl vara utav sadeln...?
Har ju aldrig någonsin fått ont av att rida innan...?
Eller är det för att jag varit rundare om rumpan innan?

Nån som har några sådana erfarenheter av syntetsadel?

Nån dom bytt sadel pga det här och till vad för sadel isf?

Jag har ingen erfarenhet av syntetsadlar däremot är jag STOOR erfarenhet av att ha ont i sittbenen.. Min hoppsadel har två matta fläckar där de brukar vara placerade xD
I mitt fall beror det helt säkert på att min vikt inte riktigt är vad den borde vara (lätta hållet) ;) jag får även ont av att sitta på stolar/åka bil fär länge osv..
Finns ju sånna här fula geléöverdrag, kanske nått att testa. Grymt skönt när man rider ut iaf.
Sittebenen-smärta är jag helt på det klara med men svanskotan? Borde du inte sitta lite långt bak på röven om du får ont i den?

Senast ändrad av en moderator:

åhhh jag som ville ha det till att det var syntetsadelns fel...:p
Känner igen det där med hårda stolar..går inte att sitta på alls efter att man har ridit o redan har ont.

Det kanske inte är svanskotan jag menar..jag menar det benet som sitter mellan skinkorna långt ner...eller så långt ner som det finns ben..

åhhh jag som ville ha det till att det var syntetsadelns fel...:p
Känner igen det där med hårda stolar..går inte att sitta på alls efter att man har ridit o redan har ont.

Det kanske inte är svanskotan jag menar..jag menar det benet som sitter mellan skinkorna långt ner...eller så långt ner som det finns ben..

haha. Ja men vi kan ju alltid säga att det är sadelns fel :p:p:p

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 573
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: bellala
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 431
Senast: mackan
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka