ulle.j
Trådstartare
Behöver lite tips och råd..Ska försöka bli så kortfattad det går.Har en 13 årig hbl val som jag haft sen i april.Han är VÄLDIGT dåligt musklad över ryggen och har nu fått väldigt ont pga det.(tror vi)Har i efterhand fått veta att han gått från noll(rakt fram i skogen)till galoppombyten på 6 mån!Inte bra!Han hade betett sig märkligt hos förra ägaren oxå har det kommit fram nu,men sen han kastat av i tid och otid så fort man försökt rida ihop honom har jag haft ET ute som konstaterat att han är helt låst i hela ryggen.. Stackars... Han har fått laser och akup.i 2 omgångar och nu ska jag bara tömköra och liknande ett tag.Fungerar jättebra,men sist vi tömkörde skulle jag prova rygga honom lite och han flippade totalt!!Antagligen gjorde det ont,nu när han börjat få beh.Pratade med ET idag och hon tyckte jag bara skulle tömköra och inte beh,utan låta ryggen vara 2v till och om det inte är bättre då,ta ett ultraljud och se mer exakt var låsningen sitter.Nånsom varit med om liknande,eller vet vad ett ultraljud kostar på klinik? Usch vad långt det blev iallafall...