Ont i öronen, vad kan det vara?

nexxa

Trådstartare
Är givetvis medveten om att en läkare lättast kan besvara det, men tills dess tänkte jag fråga om någon här har liknande problem :)

Kan börja med att poängtera att jag fullkomligt älskar när min sambo rör mina öron, typ himmelriket. Har aldrig ont eller problem heller vid användande av tops men jag kan inte ha hörlurar instoppade oavsett material eller storlek (vilket just nu är så illa tvunget då min mobil inte fungerar att prata i annars) så att sätta i dem och ha dem i gör vidrigt ont. Värst är när lurarna skall plockas ur. Det är ju lite mer utanför ingången till örat eller vad man ska säga...någon med teorier eller erfarenheter kring detta?
 
För stora pluppar?

Jag har också svårt att ha hörlurar, har alltid haft. Men så köpte jag en ny mobil nyligen och det följde med extra små pluppar och plötsligt kan jag ha plug-in utan smärta!!
 
för mig var det formen på pluggarna som var felet inte storleken, vilket jag trott. Blev väldigt förvånad när jag skaffade iphone och inte fick ont av medföljande lurar. :)
 
@tanten @Mammadutt Tack för era svar :) jag har provat ett par andra jag har hemma, ett par mindre som gjorde ont och sedan ytterligare ett par med det där mjuka fluffiga - grejen man kan sätta på lurarna. Men det gör lika ont ändå :nailbiting: med lite tur kommer min nya telefon imorgon eller senast fredag så jag slipper använda hörlurarna mer i det avseendet, men hade gärna blivit av med det obehaget då det hade varit praktiskt av flera olika anledningar. Men kan liksom inte lista ut varför mina öron ska bete sig såhär :cautious:
 
@tanten @Mammadutt Tack för era svar :) jag har provat ett par andra jag har hemma, ett par mindre som gjorde ont och sedan ytterligare ett par med det där mjuka fluffiga - grejen man kan sätta på lurarna. Men det gör lika ont ändå :nailbiting: med lite tur kommer min nya telefon imorgon eller senast fredag så jag slipper använda hörlurarna mer i det avseendet, men hade gärna blivit av med det obehaget då det hade varit praktiskt av flera olika anledningar. Men kan liksom inte lista ut varför mina öron ska bete sig såhär :cautious:
Skaffa stora riktiga lurar? Dvs inte plug-in?
 
@tanten nej,nej! Kommer förstöra håret! :eek::D
@mandalaki Tack för tipset :) skall ta mig en titt på det!

Visade sig att jag har läkartid imorgon, dock för annat så jag passar på att fråga om öronen då med tänkte jag :)
 
Jag har jättekänsliga öron som inte alls gillar plug-in lurar, oavsett storlek. Jag har nog testat alla möjliga sorter och storlekar, men nej. Mina urbanears däremot - :love::love::love::love::love::love::love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp