Jag har en hund som lite då och då har något som ser ut som magknip. Han piper till och går runt i en liten cirkel för att sedan lägga sig ner en kort stund för att sedan fortsätta. Gnäller lite ibland under proceduren. Det är lugnt ett tag innan det startar igen, "anfallen" pågår bara någon minut. Detta magknip, eller vad det nu kan vara, pågår bara en dag och sedan är det som vanligt igen i några månader innan det kommer tillbaka igen och pågår en dag osv. Har vid tidigare tillfällen ringt veterinär som efter min beskrivning bett mig promenera med honom och se om han bajsar (trodde att det var förstoppning) och återkomma nästa dag om det inte blivit bättre, men då har det sedan gått över. Han bajsar inte under tiden han har dessa "anfall", men brukar göra det utan problem innan och efter. Pissar gör han precis som vanligt.
Igår fick han detta. På dagen var han som vanligt och bajsade också vid promenad, men på kvällen fick han dessa "anfall". Var ute flera gånger med honom och då var han precis som vanligt, men sedan kom magknipen (?) tillbaka ett tag efter vi kommit in igen. Idag är han precis som vanligt.
Jag ser inget samband med dessa "anfall" då han har dessa lite då och då oavsett om det är perioder med mycket motion och perioder då det blir lite mindre, vi har bott på olika ställen (lägenhet/gård) och han har haft olika matsorter också.
Någon som vet vad detta kan vara? Någon som har varit med om något liknande?
Igår fick han detta. På dagen var han som vanligt och bajsade också vid promenad, men på kvällen fick han dessa "anfall". Var ute flera gånger med honom och då var han precis som vanligt, men sedan kom magknipen (?) tillbaka ett tag efter vi kommit in igen. Idag är han precis som vanligt.
Jag ser inget samband med dessa "anfall" då han har dessa lite då och då oavsett om det är perioder med mycket motion och perioder då det blir lite mindre, vi har bott på olika ställen (lägenhet/gård) och han har haft olika matsorter också.
Någon som vet vad detta kan vara? Någon som har varit med om något liknande?
Senast ändrad: