Zoya
Trådstartare
Mitt lilla 8 månadersföl har de senatse dagarna varit lite stel i högra bakben och liksom "släpar" den litegrann. Han haltar inte så att det syns men när han står still så "vilar" han det benet dvs stödjer inte på det. I går kväll ville han inte riktigt att man skulle klämma runt kronranden eller hoven men var inte, vad jag kunde känna, särskilt varm. I morse (stallägaren kände) var han tydligen lit esvullen runt kronranden och öm, vill inte heller idag riktigt stödja på benet när han står still men han går på det ok.
Någon som har en ide om vad detta kan vara?? Han verkades för 2½ vecka sedan så det kan väl inte vara att han skulle blivit för hårt verkad? Hovböld? Kan de ha det när de är så små? Sträckning?
Ja, jag vet inte - har ni något förslag? Självklart tar jag ut veterinären om det skulle bli sämre eller om det int eblir bättre inom kort.
Någon som har en ide om vad detta kan vara?? Han verkades för 2½ vecka sedan så det kan väl inte vara att han skulle blivit för hårt verkad? Hovböld? Kan de ha det när de är så små? Sträckning?
Ja, jag vet inte - har ni något förslag? Självklart tar jag ut veterinären om det skulle bli sämre eller om det int eblir bättre inom kort.