susanne
Trådstartare
Min pålle har fått mycket ömma muskler på nedre delen av halsen, skarven mellan bogblad och hals. Musklerna är ömma, stela och svullna ungerfär mitt på framkanten av bogbladet. min fundering är att detta kommer av att täcket (HW Rambo Wug) har halvhals. Täcket är ofodrat, stalltäcket som hon har under är utan hals. Det blir ju en liten tyngd varje gång hon lyfter på huvudet (detta är en dam som ofta håller utkik), jag tror att det är huvudlyftarmuskeln som är inflamerad. Det blev värre efter det att jag masserat muskeln ett par dagar (på vets inrådan).
Pålle kan inte gå utan täcke då hon är rakad på korset pga veterinärundersökning, jag ska rota fram ett gammalt täcke utan hals och se om det hjälper. Jag ska även inhandla smärtstillande gele (det är ju även inflamationshämmande) och smörja på.
Hästen rids inte utan är konvalecent, sedan augusti har vi bara tömkört lite. Hon går på lösdrift.
Är det någon annan som har upplevt detta?
Några andra teorier?
Pålle kan inte gå utan täcke då hon är rakad på korset pga veterinärundersökning, jag ska rota fram ett gammalt täcke utan hals och se om det hjälper. Jag ska även inhandla smärtstillande gele (det är ju även inflamationshämmande) och smörja på.
Hästen rids inte utan är konvalecent, sedan augusti har vi bara tömkört lite. Hon går på lösdrift.
Är det någon annan som har upplevt detta?
Några andra teorier?