ont i frambenen?

Madde_padde

Trådstartare
min häst går inte fram vid ridning vissa dar protesterar han välldigt, har trott att de vart sadeln då han gått fram riktigt bra när jag låna annan sadel men nu gör han inte ens de då... efter att vi i stallet har kollat och diskuterat anser vi att han inte tar för sig fram utan ser väldigt "begränsad" ut i sin gång fram, vad kan detta bero på någon som vart med om desamma?

Hur gör man? tänkte ringa ATG och boka tid i morrn men för vad? och vad kan de tänkas kosta?
detta har pågått till och från sen i början av mars,först trodde jag det berodde på växtvärk eller att sadeln inte passade och han har under dessa månader inte blivit särsklit mycke riden oftast skrittas han bara ut eller rids välldrigt lungt promenader osv dock var detta som värst igår så de inte fungerar alls han vill inte gå fram loch försöker istället vara jätte tittigoch dan när jag rider, ber kompisen hoppa upp och se va hon tycker och då stännar han hugger i lugften och protesterar mycke hon hoppade av och vi tog av sadeln och longerade för att se hur han rörde sig men inte heller här vill han gå fram, har oxå tyckta att han vart aningens stel i frambenen ibland, speciellt när man precis plockar ur han ur boxen..hästen är dock bara 5 år och borde rimligtvis inte vara såhär :cry:

någon som har vart med om något liknande? sitter här med jätte ångest och funderar på om han bara går fram när jag rider för att han är så fruktansvärt snäll, hur länge har han i så fall kanske haft ont utan att jag fattat de tro?! :( :cry:

Sv: ont i frambenen?

Hästar kan vara otroligt lojala.
Min häst gick med en vrickning (som jag ej märkt) i ett halvår innan han började protestera. Jag märkte att han inte ville bli riden, min tränare sa att det var ingenting och han var inte halt. Jag gav mig inte utan åkte till veterinär. På röntgen syntes pålagringar i kotan som växt i ca 6 månader.
Där hade han gått och inte "sagt" ett ljud om att han hade ont.
Andra hästar blir blockhalta av "en fis på tvären".
Du ska lita på din känsla. Du känner din häst.
När jag beställde tid sa jag bara att han inte kändes som han skulle. Hältutredningen, röntgen och behandlig gick på 7 400,-
I dag är min häst helt återställd.
Hoppas det går bra för er!

jo när han kom till mig hade han dessutom inteh aft det jätte bra och har jobbat mycke på att få han att lita på mig osv..de gör juh inte saken bättre denna häst hoppar om jag säger hoppa :cry:

Va skönt att det gick bra för er i vart fall och att han blev bra!
går de på försäkringen eller hur funkar det?

Man blir nästan lite :cry: när man tänker på vad våra älsklingar ställer upp på.
Jodå det går på försäkringen. Åker du till större klinik så har de direktreglering vilket innebär att försäkringsbolaget direkt betalar sin del så du behöver bara betala självrisk plus de 20% eller vad du har i avtalet.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 609
Senast: sorbifolia
·
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 782
Senast: _FiA_
·
M
Träning Nu får ni hjälpa mig tänka. Jag har stött på lite trassel i ridningen och jag kommer inte riktigt på vad jag ska göra. När jag sitter... 2
Svar
38
· Visningar
4 206
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 448
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka