ont i bakre delen av ryggen-sträckning?

amalia

Trådstartare
Jag har en dalmatinertik som sedan i förrgår kväll har ont i bakre delen av ryggen. Hon busade en del med vår dotter och grannflickan i förrgår kväll och frågan är om det är en sträckning. Hon piper till när hon ska ändra ställning från liggande till sittande/stående och tvärtom. Nu efter natten så hade hon lite mer ont när hon skulle gå ut och kissa (stelhet efter natten?) men det blev bättre ju mer hon rörde sig.

Igår var hon med på midsommarfirande och badade och simmade utan att ha ont.

Nu är frågan om vi ska avvakta och se om det blir bättre eller om vi ska åka in idag till någon klinik.

Sv: ont i bakre delen av ryggen-sträckning?

Exakt så betedde sig min blandras tik för två veckor sen. Hon lekte och rätt som det var pep hon till, vi kände över henne och hon pep flera ggr till, senare på dagen var hon som vanligt och busade, visade ingen smärta eller rörelsestörning alls. Senare på kvällen blev hon sämre och dagen efter hade hon svårt att resa sig/lägga sig, hoppa i/ur bilen osv. Då såg hon ut att ha riktigt ont! Vi åkte in till vet. men väl där visade hon ingenting (antagligen för att hon var spänd som en fiolsträng då hon hatar vetrinärer). Hon fick i alla fall åka hem med smärtstillande en vecka och sen återbesök. Visade inget under veckan och inte heller på återbesöket! Nu är hon precis som vanligt igen.

Tycker att du ska avvakta några dagar och se, låter som en sträckning så vänta du och se ifall det bli bättre. Om inte annat ring och rådfråga en veterinär.
Hoppas hon piggar på sig! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
857
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 428
Senast: kratbran
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 425
Senast: mackan
·
Hundhälsa I Onsdags fick jag åka akut till Strömsholm med min dalmatiner som helt plötsligt inte kunde kissa. Uratstenar var min första tanke, var...
Svar
13
· Visningar
1 282
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025