Önskevärden?

Trissa

Trådstartare
Om ni fick välja precis vilka värden ni skulle ha på ert hösilage, vilka skulle de bli? Och varför?

För avelsstoet?

För unghästen?

För tävlings/brukshästen?

Sv: Önskevärden?

Jag som har haft kallblod (och kommer att vilja ha det igen) skulle vilja ha värdena 4-5MJ/250smbrp-350smbrp /kg foder. :idea:

Då skulle jag kunna ge fri tillgång utan de riskerar att bli tjocka!

Till mitt kallblod skulle jag vill ha något med låga värden och en kvot på run 6. T.ex 4-5 MJ och 30 g Smrp per kg.

Det hade varit perfekt :)

Álin skrev:
Till mitt kallblod skulle jag vill ha något med låga värden och en kvot på run 6. T.ex 4-5 MJ och 30 g Smrp per kg.

Det hade varit perfekt :)

Hehe samma som jag då! Undrar just vad det kan bero på... :D :p

250-350 smrp/kg????

milly skrev:
Jag som har haft kallblod (och kommer att vilja ha det igen) skulle vilja ha värdena 4-5MJ/250smbrp-350smbrp /kg foder. :idea:

Då skulle jag kunna ge fri tillgång utan de riskerar att bli tjocka!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
560
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama