Önskelista; Utrustning

Sv: Önskelista; Utrustning

Var ska jag börja:crazy:...

Till mig:
> Ny tävlings-outfit (kavaj, ridbyxor, hjälm, handskar, plastrong)
> Ett gäng ridbyxor i fina färger
> En riktigt snygg och skön ridväst
> En ordentlig vinterjacka
> Rejäla regnkläder som man kan rida i utan att varken bli blöt eller svettas ihjäl (finns det i verkligheten?)

Till hästen:
> En ny uppsättning välpassande täcken för alla tänkbara väder
> Ett par nya, snygga, välpassande stall- och svettäcken
> Ett svart, rundsytt dressyrträns med lackad nosgrimma
> Ett gäng schabrak i fina färger
> Vita dressyrskydd
> Back on Track- arbetsdamasker
> Thermobar i hagen
> En årsförbukning av morötter

Till oss:
> Dressyrsadel som passar perfekt både för hästen o mig
> Hoppsadel som passar perfekt för hästen och som är snäll mot mina knän
> Tvåhästars trailer med sadelkammare
> Egen gård
> Ridhus

(Och så kan sambon få en skoter och en fyrhjuling så att han har något att leka med då jag är i stallet;))

... jag skulle kunna fortsätta i evighet. Vi har ju så att vi klarar oss trots brist på lyx och flärd, men drömma kan man ju alltid :p.

Önskar jag mig också ett sadelskåp i plast! Vågar dock inte köpa något eftersom min sambo byggde ett åt mig i trä som överaskning... Jättefint... men små hjul och TUNGT och sadeln får inte plats :p Så har sagt att jag inte behöver ett sadelskåp just nu :p

Knepig sits det där;). Han försökte ju iaf verkligen att göra rätt. Du får låta det stackars träskåpet råka ut för en "olycka" och trycka på hur extremt hållbart plast är:D.

*Fiorano-not so mycket förhållandematerial:D*

Såg att du önskar dig ett Eskadron Platinum-schabrak. Jag tror faktiskt att jag ska köpa ett till. De är så himla bra! Har inte tappat en enda sten och ser inte slitet ut trots att jag använt det och tvättat det ofta på sistone :)

Jag vill också ha ett sadelskåp, men det känns som om det är mycket som får vänta till jag köper en egen häst igen. Och den får vänta till jag har lärt mig rida lite bättre.

Det är dig jag blev inspirerad av till ett Platinumschabrak:D! Tyckte det var så sjukt snyggt, och så gillar jag det där med kardborren:).

Det är dig jag blev inspirerad av till ett Platinumschabrak:D! Tyckte det var så sjukt snyggt, och så gillar jag det där med kardborren:).
Jag har köpt kardborre "tejp" på panduro och satt fast en liten bit på mina tävlingschabrak! Har bara en lite snutt det håller fast nummerbrickan fint! Vill man så kan man ju fästa en bit kardborre på valfri dekoration, klubbmärke el. dylikt att ha på till vardags!

Nyfiken! Hur pass bra håller detta? Många tvättar i maskinen eller får du tejpa om varje gång? Hur tål själva schabraket klistret? Slits det snabbt?

En stallplats vore bra.
Sen vill säkert damen ha ett nytt pannband tills hon kommer hem.
och matte en nyare dragbil.

Än så länge har det hållt! Har tvättat några ggr. Klistret syns inte på schabraket! Vill man få det extra hållbart kan man dutta på lite textillim under. Så enkelt att man inte behöver vara ngn FixarFrasse för att klara det :)

Önskar jag mig också ett sadelskåp i plast! Vågar dock inte köpa något eftersom min sambo byggde ett åt mig i trä som överaskning... Jättefint... men små hjul och TUNGT och sadeln får inte plats :p Så har sagt att jag inte behöver ett sadelskåp just nu :p

Nu dog jag en aning :rofl::rofl::rofl:

Alltid finns det saker att önska sig...Detta vill jag ha just nu. I blandad ordning.

Paragon B-kortslastbil. Kan gå bra med annan snygg också.
Veredus benskydd
Lyxig tävlingskavaj
En häst till
Ett orange schabrak från Schockemöle
Blå Soft up stigbyglar

*kl

Jag vill ha en trollstav som gör min 7 åring frisk och helt fräsch i kroppen.
Vart beställer man en sån?

* Två måttade sadlar, en till vardera hästen, eller iaf en eftersom ena faktiskt ha en passande sadel.
* Två-tre par Pikeur.
* Måttade stövlar, två par, ett till vardags, ett till fint.
* En B-kortsbuss.
* Varsin uppsättning täcken till hästarna, typ Horseware genomgående. Eller iaf ett bra 100g till den ena.
* En golden stripe-filt
* Varsit golden stripe-täcke i ylle.
* Ny garderob med schabrak.
* Ett handgjort dressyrspö i flätat läder.
* Nån bra bred dressyrgjord. Har en, men vill ha en till.
* Tredelat baucher 10,5.

De fetade är sånt som jag faktiskt kan köpa inom rimlig tid :) Men var det inget mer jag vill ha? :cautious:

Just ja:
* Ny ridhjälm.
* Ett bra bettlöst alternativ.
* Ett gäng handskar, har bara massa vänsterhandskar eftersom jag sliter ut högerhandskarna.

KL

Jag skulle så gärna vilja ha ett nytt remontträns, rundsytt i svart! Tyvärr får det vänta :(

Hehe en tråd i min smak :angel:

- Animo Liguria, svart.
- En hög med pikeur ridbyxor.
- Lite snygga tröjor och pikéer.
- Veredus piaffe evo.
- Veredus carbon gel.
- Hopp och dressyrsadel till Ove.
- En ponny i åldern 3 år.
- Ariel remontträns från GG.
- Ett par måttade från De Niro till vardags och ett par måttade från Petrie med lackat skaft.
- En transport.
- En bil.
- En gård.

En dragbil och ett släp. Börjar bli redigt trött på att vara beroende av andra för att ta min häst till veterinären m.m.

I övrigt har jag nog det mesta som jag vill ha, förutom en frisk häst och en grushage.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka