B
biven
HJÄLP!
Jag fattar inte vad det är med min häst.
Hon går ute från 07.30-17.30 och rids efter det i vanliga fall.
Hon står i stor box på spån.
Hon äter 10 kg hö om dagen
1kg krossad havre
1kg pelleterad lucern (uppblött)
1/2 kg betfor
mineraler
MSM
matolja
Jag rider henne 5-6 dagar i veckan eftersom hon behöver gå mycket.
Hon har förmaksflimmer i hjärtat och har haft problem med en skada på minisken.
Nu på vintern när hon har kommit in mer så blir hon mer svullen om bakbenen, men det har hon efter att ha haft lymfangit några omgångar under sin livslängd ( nu är hon 12år och 176cm i manken)
Men på sistonde så har hon varit riktigt tjock i just vänster bakben.
Vi tränar henne för instruktör och har inte visat några tendenser till att ha ont eller halta.
Varför blir hon svullen? och hur ska jag göra för att få ner den?
Ska jag linda varje natt och sen bli beroende av detta? eller ska jag låta henne samla vätska i sina bakben? Men varför blir hon mer svullen i vänster bak?
Kan det sitta i blodcirkulationen? Jag masserar varje dag vid höftkulan, på rumpan och runt svansen och hon är mjuk och fin i de muskelgrupperna, så det borde ju inte vara cirkulationen? eller?
Någon som har liknande problem? Tips på fodergiva? något av det jag ger henne som kan ge tjocka bakben?
suck.. jag blir galen!
Jag fattar inte vad det är med min häst.
Hon går ute från 07.30-17.30 och rids efter det i vanliga fall.
Hon står i stor box på spån.
Hon äter 10 kg hö om dagen
1kg krossad havre
1kg pelleterad lucern (uppblött)
1/2 kg betfor
mineraler
MSM
matolja
Jag rider henne 5-6 dagar i veckan eftersom hon behöver gå mycket.
Hon har förmaksflimmer i hjärtat och har haft problem med en skada på minisken.
Nu på vintern när hon har kommit in mer så blir hon mer svullen om bakbenen, men det har hon efter att ha haft lymfangit några omgångar under sin livslängd ( nu är hon 12år och 176cm i manken)
Men på sistonde så har hon varit riktigt tjock i just vänster bakben.
Vi tränar henne för instruktör och har inte visat några tendenser till att ha ont eller halta.
Varför blir hon svullen? och hur ska jag göra för att få ner den?
Ska jag linda varje natt och sen bli beroende av detta? eller ska jag låta henne samla vätska i sina bakben? Men varför blir hon mer svullen i vänster bak?
Kan det sitta i blodcirkulationen? Jag masserar varje dag vid höftkulan, på rumpan och runt svansen och hon är mjuk och fin i de muskelgrupperna, så det borde ju inte vara cirkulationen? eller?
Någon som har liknande problem? Tips på fodergiva? något av det jag ger henne som kan ge tjocka bakben?
suck.. jag blir galen!