Onödiga tillskott?

B

BancoB

Min häst har haft inflammationer i SI-leden, senast i höstas och även i hovleden i somras. Orsaken till dessa inflammationer är funnen och nu är vi på gång igen i hopp om att det aldrig ska komma tillbaka :p

Ger honom glucosamin och MSM just nu. Glucosamin tänker jag fortsätta ge honom men hur länge kan man fortsätta med MSN?

Funderar på att börja ge honom Nypon då det haft positiv effekt på vår gamling vi hade (han har lätt för att bli stel också).

Men vill inte proppa i honom massa onödigt? :o

Kan jag fortsätta ge glucosamin och MSN, + nypon?

Sv: Onödiga tillskott?

Har nu läst på lite mer och verkar inte som det ska vara några problem alls att ge alltihop?:)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 327
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077
Kropp & Själ Lång historia kort så har jag sen i vintras haft problem med att jag vaknar vissa mornar med extremt svullna ögonlock. Svullnaden håller...
Svar
16
· Visningar
1 263
Foder & Strö Hej! Har någon tips om tillskott som man kan ge tex inför tävling? Som inte är alltför dyrt gärna 🙄 jag är lite skeptisk till om sånt...
2
Svar
28
· Visningar
5 112
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar