omstart i 90 cm tävling

S

__Stilett__

får man alltid göra omstart (om man vill) i en 90 cm CR på lokal tävling?

Sv: omstart i 90 cm tävling

har för mig att jag varit på lokal 90 cm CR där man inte haft möjlighet till omstart pga. för många starter, att man inte haft tid till det helt enkelt...

Vid något tillfälle har vår klubb valt att inte erbjuda omstart eftersom startfältet varit för stort. Och det står inte som krav för Clear Round i TR heller. Men visst är det trevligt när möjligheten finns!

ja, för om jag ngn gång i mitt liv vågar tävla hoppning igen så kommer jag aldrig våga prova ngt annat (dvs högre) än 90 cm och det känns ju trist att åka ut o bara rida en klass och så kanske man inte får göra omstart om det skulle gå dåligt....eller om vi tar ut unghästen o tycker det räcker med 90 cm...

hur är det..om man tex väljer att göra omstart, vilket resultat räknas, det sista resultatet eller det bästa av starterna? Menar tex på resultatlistan.

tror det första rälnas, river du i första men sen går nolla i andra får du ingen rosett tex.

Jag tycker omstarter är jobbigt....

jo på ett sätt är det jobbigt, vet ju att det är ganska drygt om man åkt på tävling och tittar själv o så...

men ska man hoppa själv o e sjukt hopprädd så är det en annan sak :angel:

omstarter är bra om man vägrar ut sig eller får rejäla problem, och det är i mitt tycke det enda dom ska användas till...

har sett folk som prompt ska ha omstart för ett litet enstaka pet och när dom sen rider om så bråkar dom och schabblar till alltihop och hästen är bara allmänt less... lite trist när det blir en rosettjakt :p och det är ju somo asgt sånt som tar tid och är trist att kolla på.

när jag tävlade förra medryttarhästen brukade vi behöva en omstart... första gången kunde vi komma till näst sista hindret innan vi var uteslutna :angel: men i omstarten var ajg så förbaskad att jag red med eld i rumpan och gick nolla.. ofta hade vi då dessutom den bästa tiden :D

åk runt på CR då kan du välja höjder själv o ta det du är säker på :)

har en unghäst som behöver 2 starter just per tävling, första starten tittar hon väääldig tmkt och stoppar, andra starten kan hon gå felfritt. så det är en rutinfråga för dennes del. 1 m känns lite för högt för hästen ännu på tävling.

då är det en annan sak!
Som sagt, vill man ha rutin, hästenstoppar etc, det är vad jag tycker omstarterna är till för.

Det som stör mig är "rosettjakten"...

men om man inte får rosett i omstart så är det väl ingen rosettjakt?

det har du iofs rätt i :p :D
*trött idag* :angel:

då vete tusan varför folk envisas med en omstart när hästen gick kanon men dom råkar få ett litet pet, när man ändå ska starta nästa klass också... :crazy:

hade inte heller gjort omstart för 1 pet på en äldre häst, hade nog tom vart nöjd med det. iaf om jag ridit :angel:

unghäst däremot så får man väl passa på om man inte ska rida klassen därefter.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka