Kulla123
Trådstartare
Hej, nu kommer ett gäng dumma frågor från en vanlig dressyr ryttare med ett kallblod som är tränad i vanlig dressyr.
Jag har en annons ute på min vackre pojke och jag tror att han skulle passa till klassiskt eller akademiskt lika bra som till "skol dressyr".
Nu har jag haft en del intressanter och ännu en ska komma och kika på honom till helgen och antagligen provrida. Nu frågor....
Hur svårt är det att så att säga rida om en häst till klassiskt/akademiskt?
Vad gör att en häst passar för klassiskt akademiskt?
Vad är viktigt att titta efter på en häst man vill använda till det?
Jag tycker att det verkar som om många som håller på med AR/klassiskt sätter hästens bästa i focus. Vilket gör att jag gärna ser en sådan köpare till mitt hjärta. Så hur kan jag hjälpa min häst på traven inför provridningar och inför försäljning?
Tackar på förhand
Jag har en annons ute på min vackre pojke och jag tror att han skulle passa till klassiskt eller akademiskt lika bra som till "skol dressyr".
Nu har jag haft en del intressanter och ännu en ska komma och kika på honom till helgen och antagligen provrida. Nu frågor....
Hur svårt är det att så att säga rida om en häst till klassiskt/akademiskt?
Vad gör att en häst passar för klassiskt akademiskt?
Vad är viktigt att titta efter på en häst man vill använda till det?
Jag tycker att det verkar som om många som håller på med AR/klassiskt sätter hästens bästa i focus. Vilket gör att jag gärna ser en sådan köpare till mitt hjärta. Så hur kan jag hjälpa min häst på traven inför provridningar och inför försäljning?
Tackar på förhand