omplaceringshundar...

Glamoroza ox

Trådstartare
Är alla omplaceringshundar "missförstådda-jättevalpar-som-inte-har- hissen-ändå-uppe" el. är det bara dom som man oftast ser & hör talas om ??

Ungefär som med "pittbullarna" ?

(Har själv bara träffat två av "PB" och dom var lika goa bägge två)
 
Sv: omplaceringshundar...

Jag har tagit över två vuxna hundar och dom var helt underbara!

En Golden som var 1½ när hon flyttade hem till mej och en Cocker som var 2 år.

Så man kan fynda även på "begagnat" marknaden. ;)
 
Sv: omplaceringshundar...

Jag förstår inte din fråga riktigt, men min omplaceringshund hade både championat, var uppflyttad i lydnad och lite andra meriter när jag fick henne - så nej, alla omplaceringshundar är inte "kocko" :D

//E
 
Sv: omplaceringshundar...

Jag förstår inte din fråga riktigt, men min omplaceringshund hade både championat, var uppflyttad i lydnad och lite andra meriter när jag fick henne - så nej, alla omplaceringshundar är inte "kocko" :D

//E


Förstår nog inte riktigt vad du inte förstår.

Men du har iallafall svarat "rätt" på min fråga :bow:
 
Sv: omplaceringshundar...

Vi har haft en omplaceringshund.
En jämthundstik som var världens snällaste och klokaste hund.
Dock hade hon blivit rejält slagen av förra ägaren, fick aldrig komma in även fast det var typ 30 gr kallt ute osv.

Men med tid, veterinärbesök för hennes skador och omsorger så blev
det en riktigt bra hund till slut
 
Sv: omplaceringshundar...

Nja, parallellen med ABPT... Du menar att man hör bara negativt om de också, men att det inte är så..?

//E
 
Sv: omplaceringshundar...

Ja, de flesta hundarna som kom in till hundstallet jag brukade vara på av skäl som

Omplacering
Omhändertagna
Bortappade/utslängda

Var stora blandras hundar. Framför allt hanar "jobbiga"är en rätt bra generalisering
schäfer/rottis/lab/pit*/bc mixar i olika tappningar.

"pitbull"i den benärmningen att de hade minsta likhet med nåt "bull and terrier" liknaden.. (riktiga pitbulls är mkt sällsynta)

Givetvis dök det upp andra hundar, men de var helt klart i minoritet
 
Senast ändrad:
Sv: omplaceringshundar...

Jag har synnerligen välanpassad springer, omplac till oss p g a skiljsmässa, och definitivt ingen problemhund :).
 
Sv: omplaceringshundar...

Har haft flera omplaceringar, från båda sorter så att säga. Dock är majoriteten av omplaceringar, bra trevliga hundar. Ofta ahr de varit bra omhändertagna osv innan. (Obs mina erfarenheter)

Sen finns ju de som skaffat sig en stor blandras elelr rottis och velat ha den som sällskap enbart och då går det ju som det går.
 
Sv: omplaceringshundar...

Är alla omplaceringshundar "missförstådda-jättevalpar-som-inte-har- hissen-ändå-uppe" el. är det bara dom som man oftast ser & hör talas om ??

Absolut inte!
Jag har själv en 2,5-årig goldenhanne som jag ska omplacera om/när rätt hem dyker upp. Han är en av de trevligaste hannar jag någonsin har träffat, han är väluppfostad och hur lätt att ha att göra med som helst. Orsaken till att han ska omplaceras är att jag har ytterligare fyra hundar som kräver engagemang och träning. För att jag själv inte ska gå med ständigt dåligt samvete för att jag inte har tid för alla, så måste jag omplacera trots att det är en hund som jag mycket gärna skulle behålla.
 
Senast ändrad:
Sv: omplaceringshundar...

Nja...jag har i stort sett endast haft omplaceringar. 2 doberman varav den ena råkat hamna i missär och hade sina spöken därifrån men han blev en supertrevlig hund när han fått landa...

Sen har jag haft en strävhårstax som jag var 4:e hemmet åt på hans första levnadsår:crazy: , han blev mycket bra han också.

Jack var en korsning mellan schäfer och Pyrenée, hade aldrig bott inomhus (löplina och koja dygnet runt, året runt) och slogs som en galning med min dobermann. Han blev avlivad efter att ytterligare en person gått bet på att göra honom rumsren:cool:

Nuvarande hundar är också omplaceringar. Sista hunden, Agnes = BC-korsning, var ett hår av hin i sitt ursprungliga hem och styrde familjen blott 7 månader gammal. Idag när hon är 3 år är hon en härlig hund som funkar bra här.

Ingen hund har väl kunnat gå under "där hissen inte gått ända upp" utan det är smarta hundar som bara hamnat fel.:cool:
 
Sv: omplaceringshundar...

Vår älsta hund är omplacering och han var jättestressad när vi fick honom, men han var ju å andra sidan misshandlad. Framförallt på utställningarna.
Nu är han dock den bästan hund man kan ha efter akstering då :angel: (han blev sjuk när tikarna i byn löpte)

/Jenny
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 144
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: Grazing
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 301
Senast: Badger
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp