Omöjligt föra över låtar till mobilen

LadyCovergirl

Trådstartare
Snart ryker telefonjäveln i väggen :mad:

Jag är tekniskt lagd men det här övergår mitt förstånd. Jag har installerat programmet som krävs och jag har pluggat in telefonen (SE K530i) via USB.
När jag då öppnar programmet för att föra över musik till telefonen kan den inte hitta telefonen. Öppnar jag Den här datorn finns den med som Flyttbar disk men den går inte att öppna. "Sätt in en disk i enhet F:."

Vad är fel? Hur löser jag detta?

Jag blir tokig på sånt här :riktigt våldsamt arg smileyjävel:

Sv: Omöjligt föra över låtar till mobilen

I telefonen kommer det upp att jag ska välja på Filöverföring, Telefonläge och någon mer grej.
Jag väljer Filöverföring, precis som man ska. Då kommer det i telefonen upp info om att jag inte ska dra ur telefonen från USB-kabeln innan programmet avslutats i datorn.
Mer än så händer icke.

När jag gör så, har också en SE :) Så kommer du upp de där med filöverföring osv, väljer då de förstnämnda. Kort därefter kommer de upp en liten ruta där de står; Phone Card .. väljer att öppna den mappen och lägga musiken där.

Hm, men prova att gå in på Datorn oh se om de ligger där bland hårddiskarna ... hoppas du fattar vad jag surrar i :smirk:

Skulle den rutan komma upp i telefonen eller på datorn?
Jag får upp programmet Disc2Phone men det säger bara att ingen telefon är ansluten.

Du kanske skulle läst lite noggrannare. Jag skrev såhär redan från början:
"Öppnar jag Den här datorn finns den med som Flyttbar disk men den går inte att öppna. 'Sätt in en disk i enhet F:.'"

Har du minneskort i telefonen?

Testa att koppla in allt, filöverföring, som vanligt. Sen tar du utforska på datorn. Då ska det komma ganska långt ner i listan, phone eller phonecard. Testa dig vidare där, ska finnas en mapp som heter music eller DCIM eller liknande. Testa sedan att dra musiken från din musikmapp över till music på phone eller DCIM.

Inget minneskort.

Grejen är att datorn inte kan hitta telefonen öht. Till att börja med får jag ett felmeddelande:
"Windows - Ingen disk
Exception Processing Message xxxx en miljon siffror"

F.ö. finns ett program som heter Disc2Phone för att överföra musiken.

Klurigt..

Jag fick med ett program att föra över låtar mm. Funkade inte alls, så jag la ner det. Sen testade jag med bara usbsladden och utforskaren. Funkar skitbra!=) Mkt lättare med överföring, flytta bilder mm till o från datorn.

Hur gammal är datorn du har?

Jag kunde utan problem öppna programmet och välja ut låtarna men sen hittar den iaf inte telefonen :mad:
Det hjälpte ju inte heller att föra över det som till ett vanligt usb-minne/mp3-spelare heller.

Datorn är väl 3-4 år gammal.

Jag har exakt samma problem med min fb teleon som också är SE, blir tokig, det är ju ingen ide med en mobil med mp3 om man ine kan föra in några låtar i telefonen :mad:

Efter lite googlande har vi sett att det minsann inte bara är du och jag som är drabbade :mad:

Det där satt jag och krånglade med igår. När jag pluggade i USB:n kom det upp det där med filöverföring och telefonläge i displayen på mobilen.
Jag valde först filöverföring, men det funkade inte. Det funkade när jag valde telefonläge.
Sen var det bara att klicka på ikonen Min Sony Ericsson k530i som ligger på skrivbordet då man pluggar i Usb:n.
Kommer ngra andra rutor som du får läsa innan ikonen kommer, ngt med tid och datum,välj vad du vill där, och sen ngt med telefonläge, klicka bara ok på den.

Skriv gärna om det funkar, för så här fick jag göra, efter massa krångel, och nu har jag mkt fina bilder, och bra musik i mobilen.

Innan jag började, så installerade jag programmen från skivan man fick med. Fanns ju tre, jag installerade två. Disc2Phone, och PC Suite ngnting.

Senast ändrad av en moderator:

Men varför står det i instruktionsboken att man ska välja Filöverföring? :confused:
Jag får prova det andra när jag kommit hem från jobbet isf :)

Min dator vill inte ens öppna mappen, då hänger sig skiten! :mad:
I telefonen står det ju att den är "ihopkopplad" med datorn, men tja.. datorn säger inte det..

Vad gör man?

*KL*

Japp det är nog telefonläge du ska välja! Det är jäkligt klurigt det där, har en SE610i och med Vista så fick jag ju fixa ny programvara från hemsidan o allt...

Sen när man öppnar mapparna i datorn så är inte alla bilder tillgängliga, jag måste lägga dem i en egen mapp på Memory Stick annars "finns" de inte enligt datorn. Med telefonen i telefonläge så går den att använda medan den är kopplad till datorn, så man kan flytta bilder till rätt mappar osv utan att koppla bort den från datorn :)

Sen kan det ibland bero på om man kopplar telefon-dator eller först kopplar in i datorn och sen telefonen. Skumt :confused: men så är det..

Men det verkar ju helknäppt att det isf står fel i instruktionsboken :eek:
Jag provade alla möjliga inkopplingsvarianter med samma skitresultat.

blev lite lack när jag testade igår med överföringsprogrammet, som i tidigare version fungerade klockrent med min w800i och nu med k850i så gick inget.
jag kan skicka filer via filhanteraren, men inte via programmet, inte utan att betala $9.95 för en uppgradering.
ha!
hittade lite gratisprog så jag kunde tanka ner youtube filerna och konvertera dem till mp4 och det fungerar utmärkt!

såg att jag inte fått någon MIN SE... icon på skrivbordet...

Men varför står det i instruktionsboken att man ska välja Filöverföring? :confused:
Jag får prova det andra när jag kommit hem från jobbet isf :)

Ja så står det, men funkade inte för mej. Men i telefonläge funkade det kanon. Kunde flytta från datorn till telefonen, och tvärt om utan problem.
Har du provat än? Hur gick det?

Nej, jag jobbar till 19 så jag är inte hemma förrän framåt 20-snåret.

Liknande trådar

IT & mobiler Lång rubrik. Men jag har köpt en nu mobiltelefon då den förra drabbades av akuta, letala krosskador typ :devil: Jag vill ha in musik...
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur