Jillybean
Trådstartare
Japp, det blev jag idag när jag gick över till grannen för att fråga om de sett min katt. Hunden ifråga är en bouvier/varghundmix. "Lilla" jag är 180 cm och väger (minst) 90 kg så det torde ge en ledtråd till hur enormt stor denna jycke är. Jag är tveksam inför denna hund, han har t.ex. den i mitt tycke fula ovanan att gripa min handled med tänderna när jag klappar honom. Inte rädd direkt, men inte heller säker på vad han ska ta sig till.
Idag slängde han glatt upp framtassarna på mina axlar och totalt oförberedd som jag var trattade jag på rumpan. Han börjar då "boffa" med huvudet så det tog en liten stund innan jag lyckades komma upp. Ägaren stod drygt 5 m bakom och ropade oavbrutet på sin hund, varvat med "Han vill bara leka, han är jättesnäll"...
Hur hanterar jag denna hund i framtiden? Tilläggas bör att han ofta är lös och kommer över till oss.
Idag slängde han glatt upp framtassarna på mina axlar och totalt oförberedd som jag var trattade jag på rumpan. Han börjar då "boffa" med huvudet så det tog en liten stund innan jag lyckades komma upp. Ägaren stod drygt 5 m bakom och ropade oavbrutet på sin hund, varvat med "Han vill bara leka, han är jättesnäll"...
Hur hanterar jag denna hund i framtiden? Tilläggas bör att han ofta är lös och kommer över till oss.