Omhoppningsövningar!

I

Italyme

Ja då var vi anmälda till Botkyrkas Meeting den 6-7 juni och Mariefreds Ridklubbs Meeting den 28-29 juni! Funderar på det här med omhoppnings svängar.... jag brukar träna de vanliga (serpentiner och snabba snäva svängar) men finns det någon som har ngn ny rolig övning? skicka gärna in en skiss elr beskriv hur du tränar!

P.S om du ska starta ngn av tävlingarna så skriv:P

Sv: Omhoppningsövningar!

( /

Låtsas att parantesen är ett snestreck åt andra hållet. Rid på en åtta över hindren, man kan då välja att komma en lite längre väg mot hindren, eller en kortare (ni fattar om ni tänker er att hoppa på en åtta över hindren i de olika varven). Sväng snävt - tänk främst på att räta upp dig samt rida hästen för inner skänkel.

Denna övning är mycket bra för att få hästens galopp kort och STARK, samt att rida ordentligt trots korta och snäva svängar. Hästarna börjar även leta hinder eftersom de kommer ganska direkt helatiden.

Har några fler bra övningar, kan inte skissa upp dem nu. ;) Men testa den där! den är nyttig även om du inte ska rida omhoppning - men ett tips är att någon kollar på dig så du verkligen checkar av att du rider för inner skänkel ordentligt samt rätar upp dig och väntar, men att du törs RIDA ändå! :laugh: lycka till! :D

alltså, hur menar du? ska man hoppa båda hindren på en gång eller ett i varje varv, alltså det ena i ena varvet oxå andra i andra varvet eller vad?? kan du inte rita på ett papper med linjer som visar hur du rider? :laugh:

Jag tror att hon menar såhär :

Ställ hindrena såhär \ / och rid i en åtta över hindrena. Dvs, du hoppar ett hinder, gör en volt runt och kommer på nästa hinder mot det första, sedan blir det en volt runt och hopp på första hindret igen. Förstår du hur jag menar?

Ska se om jag kanske kan rita en bild i paint och sedan lägga upp den, har hittills inte kunnat lägga upp bilder alls. -_-

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka