Omformulerad fråga om avtal

athena

Trådstartare
Eftersom ingen svarat på min tråd på Hästverksamhet provar jag här och formulerar mig annorlunda :).

Jag ska låna ut ett sto som ska testas som mottagarsto för embryotransfer. Eftersom det inte är plättlätt att få det att funka så får jag henne seminerad som vanligt utifall det drar ut på säsongen.

Frågan är nu vad jag ska sätta som stoppdatum. Hon hämtas i morgon och borde komma i brunst under helgen som kommer. Men det är ju väldigt osäkert hur hon stämemr med den andra märren.

Jag tänkte föreslå att köra på med ET fram till den 1 juli, och har det inte tagit sig då så vill jag att man försöker seminera fram t.o.m. den 15 augusti (det blir ju väldigt sent men jag räknar med att hon tar sig tidigare).

Tycker ni dessa datum verkar rimliga?

Sv: Omformulerad fråga om avtal

Skitsvårt att svara på om det är rimlig. Det beror ju även på vad du/om du får för ersättning för att låna ut henne.
Dock tycker jag nog 1 juli låter väl tidigt att ge upp, drar det ut på tiden har kanske bara givarstoet en enda chans att ge embryot till ditt sto.

Jo, det är tidigt, men jag tror inte de tänker fortsätta så länge än då för märren ska ju tävla. Jag får ingen ersättning för att låna ut henne mer än att hon hyr en box där hästen står i vinter. Man kan ju sätta 15 juli kanske.

:idea:

Man kan skriva att man fortsätter försöken så länge fodervärden önskar, dock längt t.o.m. den 15 juli. Då borde det väl framgå att man börjar seminera som vanligt när det inte längre går att plocka embryon?

Jag har skrivit konstaterad dräktighet per den 15 juli (1 juli innan). Det är ju rätt viktig info.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag ska låna ut ett avelssto under lite speciella omständigheter och vill ha lite input. Hon ska i första hand användas som...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka