om valpar...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Butterfly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 137
B

Butterfly

jag undrar om alla hundar är övermjuka i lederna de första veckorna? Då menar jag att de kan böja benen bakåt och inte har någon styrsel överhuvudtaget 3 veckor efter födseln, är detta normalt? :confused:

Vet inte riktigt hur du menar. Böjer bakbenen rakt bakåt gör mina vuxna hundar också. De ligger t ex ofta och sover på det sättet.

Någorlunda styrsel över benen får valparna först vid 2-3 veckors ålder. Då brukar dom börja vingla omkring. Innan dess hasar dom sig bara fram med halvsläpande bakben...

ok ja det var det jag menade, att de vingalade o hasade sig fram. men då kanske de bara är sena i utvecklingen då? 3 veckor och några dagar gamla.
det är min väns hundar.

De är nog bara lite sena. Kan skilja mellan olika raser. Har en vän som föder upp pekingese- det knallar inte omkring förren de är 5 veckor gamla!

Mina valpar fick ingen styrsel i benen förrens vid 4 veckors ålder.

Och nog va dom viga även vid leverans om det är det du menar :)

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 424
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Har haft många valpar men aldrig någon som haltat peppar peppar. Har nu en tio veckors jaktlabbe. Hon lekte med storasyrran, båda...
Svar
18
· Visningar
1 536
Senast: DeCloe
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
414
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka