om selen...

snälla är det ingen som kan svara på frågan.
i sverige tror jag att det heter tocosel eller liknande.
snälla jag vill veta
 
Muskel uppbyggande, tocosel innehåller också e-vitamin. Dock skall man vara försiktig med preparatet, då det på vissa ställen i Sverige är selenöverskott i jorden(yttrar sig i spannmål och höskörd) Så hör med din vet om den tycker det är lämpligt att ge det till din häst...om du haft det i åtanke vill säga...
 
VAR i Sverige hittar du selenöverskott? Det är väl snarare tvärtom att det är i de allra största delarna av landet är selenbrist i jordarna?
 
Selen är inte muskeluppbyggande utan en antioxidant som skyddar musklerna, brist ger muskelsönderfall.
Jag har inte heller hört talas om något område i sverige med selenöverskott, det förekommer i USA. Dessutom är säkerhetsmarinalen hög ca 20 gånger har jag för mig.
PL
 
Våra hästar får tocosel en gång i veckan. Det är e-vitamin med selen. Ges efter koll med veterinär och foderexperter. Som sagt så är det till för musklerna.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
368
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Vart hittar man bra regnoveraller till hund med öppning på ryggen? Skall vara bra skydd under buken. Med hål för sele. Ej fodrat...
Svar
4
· Visningar
358
Senast: Motacilla
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
999
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 291
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp