Om ni fått välja

Ireland

Trådstartare
Jag står o väljer mellan dessa sadlarna och vet inte vilken jag ska välja.
1: Cheyenne Barefoot brun, gamla modellen begagnad, inklusive grandeur padd. Helt ny sadel. 4500 för allt.

2: Helt ny Cheyenne Barefoot inkl Grandeur eller HAF padd 4995 kr.

3: Freeform sadel, brun, 1 år gammal inklusive skito padd, gjord och stigläder. 6800 kr.

4: Börjes bomlösa Free eller vad den heter och sen köpa en bra padd till..

Helst av allt vill jag ju ha en Freeform. vet inte varför men jag har fastnat för dem.. Inte provat den o så men den verkar bättre?
Min ekonomi är så dålig den kan bli då jag blivit arbetslös. Men jag måste ha en sadel. Hästen är en unghäst som ska tränas akademiskt och så skogsturer och kanske någon distanstävling..

Vad hade ni valt??

Sv: Om ni fått välja

På ettan där, helt ny sadel? Eller var den begagnad?
Annars tycker jag att 500:- mellanskillnad mellan beg. och ny är alldeles för liten. Helt klart en ny då, om man nu väljer en Cheyenne.

Jag tycker att du ska ta den översta, Freeform. Du sa ju själv att du fastnat för den. Hoppas både du och din häst trivs med den bomlösa sadeln, jag tycker att de är fantastiska! :p

Jo det lutar åt den.. Inte så mycket skillnad heller.. Och man får väl tänka på vad det kostar o köpa Freeformen och skito padden nytt.. :crazy:
Men nu vet jag inte vilket järn som sitter i freeform. Ska maila o fråga.

Cheyenne sadeln är ny ja.. Bara modellerna som skiljer.

Ja det är den.. Men samtidigt så blir det billigare med chayenne.. Någon som vet hur den naturfärgade ser ut? Hittar ingen bild på den.. Ni som vet, hur mycket skillnad är det mellan Barefoot och Freeform? Att rida i o så..

Hur hade en naturfärgad passat på denna hästen?
Bilder031.jpg

Gazpacho_01

VILKEN HÄST :love: :love:

Haha, jag är itne direkt väldigt "high" på detdär med sadlar, äger ingen egen häst så jag har inte provat eller så ^^

Järnet till Freeformen kan man bocka till själv, om man har lite starka nypor. :D Så häng inte upp dig på järnets storlek! Min häst kunde till och med klara sig utan järn i FF:en.

Ok vad bra!! Jo det får bli den.. Om jag får ett bra pris, ska pruta liiite till ;)

Hästfrälst skrev:
Ni som vet, hur mycket skillnad är det mellan Barefoot och Freeform? Att rida i o så..

Har haft en Barefoot o bara suttit i en Freeform. Den mest märkbara skillnaden var helt klart att man sitter betydligt bredare och mer "barbackalikt" i Barefooten.. Tyvärr till dennes nackdel.

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: videnlis
·
Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Martina_m
·
P
Utrustning ....ja det är frågan :crazy: Jag vet verkligen inte vilket släp jag ska välja! Har väl i nuläget 2 alternativ. Det verkar ganska...
Svar
3
· Visningar
1 742
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka