Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför? När jag pensionerar min häst så får han vara kvar i min ägo tills han inte kan leva ett bra liv längre. Krävs vad jag vet inga obegränsade resurser, lite omprioriteringar bara. Och som sagt, jag är beredd att offra mycket i mitt liv för att kunna ge honom ett bra liv.Grattis till obegränsade medel då! För det är vad de flesta behöver för att nånsin slippa sälja el avliva !
...
Och är det hästen som får mig att bli sjuk, det är någonting som är så långt ifrån mig som det går och jag kan inte sätta mig in i den situationen för min häst har alltid fått mig frisk. Att jag skulle må dåligt av dessa otroligt vackra fina varelser, jag kan inte ens föreställa mig det. Även ifall dom kan vara krävande ibland.
...
Vad jag vill ha sagt? Jag invände mot att hästar inte känner eller vet om att dom lever. Jag vill ha sagt att jo, hästar vet mycket väl om att dom lever. Dom är inga mekaniska maskiner som inte vet om dom är döda eller i livet.
Varför? När jag pensionerar min häst så får han vara kvar i min ägo tills han inte kan leva ett bra liv längre. Krävs vad jag vet inga obegränsade resurser, lite omprioriteringar bara. Och som sagt, jag är beredd att offra mycket i mitt liv för att kunna ge honom ett bra liv.
Du vet ingenting om min psykiska hälsa eller hur den har varit vad jag vet och vad jag kämpat med? Och det är ingenting jag har lust att gå in på heller. Hästen har alltid alltid alltid räddat mig. På alla vis, han är verkligen det sista jag hade gjort mig av med. Han är en i familjen. Han har stått ut med mycket och gett mig otroligt mycket, det är mitt jobb att även han får ett bra och långt liv.
Och är det hästen som får mig att bli sjuk, det är någonting som är så långt ifrån mig som det går och jag kan inte sätta mig in i den situationen för min häst har alltid fått mig frisk. Att jag skulle må dåligt av dessa otroligt vackra fina varelser, jag kan inte ens föreställa mig det. Även ifall dom kan vara krävande ibland.
Och som jag skrivit flera gånger om du läser, jag har inte skrivit att Ts fattar fel beslut.
Jag tycker att det är en trevlig inställning, och visst kan pigga gamlingar må utmärkt under en pensionstid innan det är dags för avlivning.
Däremot avlivar jag helst innan de blivit alltför skruttiga. Samma med hundarna. Jag väntar inte tills de står med sjukdomar och smärtor, och jag skulle heller inte tillåta några stora veterinära ingrepp på ett äldre djur.
Jag gillar inte detta att djur ska hållas vid liv för att ägarna ska få känna sig altruistiska. Samma med frågan om problematiska hästar - som sona illusterar - när man säljer billigt för att man inte klarar att ta sitt ansvar som djurägare.
Jag tycker att det är en trevlig inställning, och visst kan pigga gamlingar må utmärkt under en pensionstid innan det är dags för avlivning.
Däremot avlivar jag helst innan de blivit alltför skruttiga. Samma med hundarna. Jag väntar inte tills de står med sjukdomar och smärtor, och jag skulle heller inte tillåta några stora veterinära ingrepp på ett äldre djur.
Jag gillar inte detta att djur ska hållas vid liv för att ägarna ska få känna sig altruistiska. Samma med frågan om problematiska hästar - som sona illusterar - när man säljer billigt för att man inte klarar att ta sitt ansvar som djurägare.