M
mirjada
Nu vill jag ha bukefalisternas kunskaper, åsikter, tankar och tips igenn...
Jag håller på med min hemsida om foder(har hållt på i ca 6 månader nu). Och just nu skriver jag foderlära.
Så jag vill veta vad du tycker...
Vad är för och nackdelarna med hel och krossad havre? Jag vet att det dammar mer med krossad och att näringsinnehållet sjunker ganska snabbt efter krossningen. Men vad tycker du är för och nackdelar?
Hur lång är hållbarheten på hel havre?
Vilka foder bör finnas med?
Jag har korn , havre, betfor, melass, majs, vete, vetekli, hö, silage, lusern och halm...
Är det nått som saknas?
Vad har du för erfarenheter av betfor/melass?
Varför ger du det ena eller det andra och vad tycker du är för och nackdelar?
Är det någon som har koll på foderlagen?
Jag har bara hittat väldigt lite om hästfoder och tillskott till hästar. Jag skulle vilja ha en lite mera kortfattad variant och bara om det som gäller för hästar. Det jag har hittat gäller alla husdjur så det var dö mycket att läsa igenom och mycket om "se paragraf 9" eller liknande text så man blev väldigt snurrig....
Så om någon hittar det eller vet var jag kan hitta det så skulle jag bli jätte glad om ni delade med er av informationen.
När du hittat ett nytt foder...
Vad vill du lätt kunna få fram för information om detta foder?
Jag håller på med min hemsida om foder(har hållt på i ca 6 månader nu). Och just nu skriver jag foderlära.
Så jag vill veta vad du tycker...
Vad är för och nackdelarna med hel och krossad havre? Jag vet att det dammar mer med krossad och att näringsinnehållet sjunker ganska snabbt efter krossningen. Men vad tycker du är för och nackdelar?
Hur lång är hållbarheten på hel havre?
Vilka foder bör finnas med?
Jag har korn , havre, betfor, melass, majs, vete, vetekli, hö, silage, lusern och halm...
Är det nått som saknas?
Vad har du för erfarenheter av betfor/melass?
Varför ger du det ena eller det andra och vad tycker du är för och nackdelar?
Är det någon som har koll på foderlagen?
Jag har bara hittat väldigt lite om hästfoder och tillskott till hästar. Jag skulle vilja ha en lite mera kortfattad variant och bara om det som gäller för hästar. Det jag har hittat gäller alla husdjur så det var dö mycket att läsa igenom och mycket om "se paragraf 9" eller liknande text så man blev väldigt snurrig....
Så om någon hittar det eller vet var jag kan hitta det så skulle jag bli jätte glad om ni delade med er av informationen.
När du hittat ett nytt foder...
Vad vill du lätt kunna få fram för information om detta foder?