Om jag inte har köpekontrakt hur styrker jag då att jag är hästägaren?

Karoliten

Trådstartare
Jag ska tilläggsregistrera min oldenburgare i Asvh men hittar inte mitt köpekontrakt!Om jag inte hittar det hur kan jag på annat sätt styrka att jag är hästägaren?
 
Hittar inte det iheller.Flyttade för ett par år sen och börjar nu undra om just den pärmen med hennes papper 'försvann'.Ska leta igenom pärmar o lådor igen.Men hittar jag inte det ...
 
@Karoliten jag hsr använt mig av försäkringsbrev vad det gäller SWB. Då det enbart är den som har ett ekonomiskt intresse i hästen (ägaren) som kan teckna livförsäkring så har detta gått bra.
 
Jag har det tyska ägarbeviset men det finns inget namn på det. Gäller det som bevis på att jag äger hösten?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har prisökningarna påverkat ert hästägande? Slutat köpa något, köper något annat, köper begagnat, bytt stall, sålt häst, jobbat mer...
2
Svar
34
· Visningar
3 790
Senast: villhöver
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 559
Senast: Askur2017
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: Sirap
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp