Om du skulle göra en kväll så romantisk du bara kan...?

DeadSerious

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att ordna en riktigt romantisk myskväll för min sambo. Nu menar jag verkligen over-the-top-romantisk, alldeles för mycket och fylld av klichéer ;) :D Han gjorde det för mig för ett tag sedan, och jag känner att det är dags att återgälda det. Han älskar att skämmas bort, och älskar allt som faller inom ämnet romantik. Jag är dock sämre på det och har svårt att komma på några bra idéer.. :p

Jag vill helst göra det hemma, och tanken är att jag ska laga en trerätters i alla fall (tips på förrätter är mycket välkomna om ni har några!)... och det är väl ungefär så långt jag kommit :o

Det gör ingenting om det kostar lite eller tar lite tid att fixa, inget datum är bestämt och jag vill verkligen lägga ner energi på det här för jag vet att han verkligen skulle uppskatta om jag plockade fram min romantiska sida ordentligt en gång för alla :) Så vräk på med alla typer av idéer!

Sv: Om du skulle göra en kväll så romantisk du bara kan...?

Jag har en vän som är något utav en expert på området. Han lägger ut rosblad och levande ljus i slingor som flickvännen ska följa. Släcker ner huset och har bara ljus på matbordet när hon kommer hem. Alternativt sitter redo med gitarren och sjunger för henne. Något kan du kanske använda dig utav? :p Släcka ner allt utom matbordet, stämningsfull musik under tiden. Vin och massage efteråt? Gå på bio om det går någon film ni vill?

Nästan exakt detta gjorde min pojkvän för mig (rosblad, levande ljus, musik, massage), så jag skulle vilja komma på något annat!

Musik och nedsläckt med bara levande ljus kommer jag dock använda, det känns inte så härmigt ändå ;)

Bio går vi på ibland annars, så det känns lite för vardagligt tror jag. Men kanske! Ska fundera lite, tack så mycket för tipsen! :)

Täck hela huset i färgade hjärtformade post-its, var och en med ett unikt ord på som beskriver er/er kärlek. Det gjordes för mig en gång (som en del i en megaromantisk kväll), jag sparade alla i ett album ^^

Åh, vilken bra tråd, jag funderar precis på liknande saker.

Har inga bra tips själv, inte just nu iaf, så får följa tråden för egen räkning.

Tips på förrätt... något med räkor kanske? Toast Skagen eller vad det heter kanske.

//r

Åh, det ska jag definitivt göra! Vilken typ av ord stod det på dina lappar?
Tack!

*kl*

Tack till er som har tipsat om förrätter, päronsalladen med prosciutto lät jättegod! Kan mycket väl hända att jag kör på den med ett gott vin till :) Kan ju också tillägga att det inte gör det enklare att min sambo är kock och därmed oavsett vad jag gör överträffar min matlagning - men det är tanken som räknas :angel:

Du säger att ni ska se på film efter middagen och när ni bäddat ner er i soffan startar du filmen.... som består av bilder/filmer på er som ni tagit tillsammans. Så njuter ni av bildspelet och äter någon god efterrätt samtidigt kanske? :)

För att spinna vidare på Flurrys ide, kanske ge honom en tavla med flera olika kort på er och saker ni har gjort, besökt osv. tillsamans?

Till både dig och McFlurry :)

Det är en bra idé! Ska se om jag kan lyckas hitta tillräckligt många bilder/filmer på oss för att göra något vettigt av det bara, vi är inga linslöss någon av oss ;) Kom själv på att man här också skulle kunna gå tillbaka i våra gamla meddelanden, tyvärr har jag nog bara dem på facebook kvar dock, och blanda in printscreens på sötnervösa saker vi skrev till varandra i början - det hade jag själv tyckt varit mysigt att se :D

Oj, ja till exempel värme, kärlek, underbar, förlovning, passion, lycka, ömhet, kramar, diverse smeknamn han gett mig, och så vidare och så vidare :)
Det värmde verkligen in i hjärtat :) Han hade satt upp ett 50-tal av dem i form av ett stort hjärta på en vägg med ett foto av oss i mitten ^^

Åh vad fint!

Jag har en tanke om att kanske skriva ett "kärleksbrev" där jag berättar hur mycket han betyder för mig, men att skriva det på sådana lappar med ett ord på varje lapp och sätta upp på väggen, fast det kanske blir rörigt. Får fundera lite mer på det där!

Fick ett traditionellt kärleksbrev från honom, och det kunde ju vara en grej för att utveckla det ytterligare lite :)

Varför.Gick.Jag.In.I.Denna.Tråd?:banghead: :banghead: :banghead:
//Bitter singel som ändå blir glad när andra har bra förhållanden;)

Tycker i alla fall att du (och ni andra i tråden som gjort liknande saker) är hur gulliga som helst som kommer på så fina saker att göra:love: ) Post It lappar var ju en jättefin idé. Spinner vidare lite på den, det kanske går att göra någon form av "skattjakt" med lappar och priset är tex en chokladask att dela på eller ett brev/bilder eller nåt. Typ: Lapp 1 - "Din favoritkompis i köket" (lappen på en kastrull) Lapp 2: "Den är du snygg i" (Tröja i garderoben som du gillar extra mycket) osv :)

När min man friade till mig så hade han lagt en lapp innanför ytterdörren när jag kom hem med en uppmaning om att gå till ett visst ställe i en park i närhete. Bredvid lappen stod det rosor.

Väl i parken hade han tänt marschaller i form av ett hjärta i snön, tagit med champange och så höll han ett superromantiskt tal om varför han älskade mig så mycket.

Det tyckte jag var superromantiskt (även om du ju kan hoppa över själva frieriet ;))

Efter det kan ni ju gå hem och äta någon god mat eller bara en ostbricka med champange och massor med levande ljus. Har du ett badkar så kanske ett varmt bad tillsammans efter att ha varit ute i kylan med massor med levande ljus osv :)

Jobbigt när ni ska äta trerätters kanske, men till i framtiden säger jag inomhuspicknick
Så jäkla mysigt :love:

Det tipset läste jag från dig i en annan tråd, så det har vi redan gjort :D supermysigt!

*kl*

Anna-panna - Det lät kul, det ska jag nog göra! Tänkte köpa några presenter till honom, och de kan ju i så fall få vara "slutdestinationen"! :)

Mirtai - Guuud vad fint! Ska nog sno lite idéer från det där!

Fast ett himla bra tips så det förstår jag ;) Väldigt enkelt med, vi plockade bara ihop en picknick av lite grejer vi hade hemma en fredagskväll och slängde ut en filt på golvet - helt plötsligt blev kvällen mycket mer mysig och speciell :)

Mn pv úppskattar när jag har lite extra sexiga underkläder, eller kläder over som han gillar.
Han köper ifs oxå ofta underkläder till mig, så jag har en del att välja av som jag vet att han gillar.
Så nya, sexig underkläder I stil din sambo gillar kan vara ett tips :)

se någon romantisk film hemma. om ni gillar sån film.

Liknande trådar

Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
41 829
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar