Landsbygden i nära anslutning till städer kommer att få en bättre infrastruktur och en lantis existerar knappt längre utan tar sig in i stan ofta och vise versa.
Sverige är i framkant vad gäller anpassningarna för klimatet. Men vi tänker annorlunda nu om 50 år. Vindkraftverken är bara en liten del i det hela (tar upp detta eftersom 2020 varit mycket debatter om dessa).
Andra länder ligger långt efter precis som idag och deras folk lider mer än vi kan ana.
Vissa yrken har tillkommit, andra är borta och en del yrken har fått en annan social status mot vad de har i nutid.
 
Svaren i den har traden paminner mig om nar jag laste Orwell's 1984 pa 70-talet ... Det kandes bade skrammande och overkligt, men anda sa verkligt. Det kandes langt borta, men var i sjalva verket runt hornet. Manga svar har kanns lika overkliga och langt borta i fantasin som Orwell's saga.
 
Just nu känns det som att fler pandemier har kommit och gått. Visst vid din första finns ekonom att ta fram vaccin men om 50 år har ekonomin kollapsat. Lägg även till att antibiotika inte har någon effekt längre.

Vår livsstandard har sjunkit kraftigt och vi har slutat att umgås många på samma plats och Städer har I många fall blivit spökstäder då risken är större att bli sjuk där många vistas.
Affärer som vi känner det idag finns inte.
 

Liknande trådar

Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 391
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
2 281
Senast: RedQueen
·
Kropp & Själ Hej alla kloka och erfarna! Jag undrar hur sent i livet astma kan ”växa bort”. Jag är nu 15 år och har haft astma nästan hela livet...
Svar
3
· Visningar
415
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp