Olyckskorp!!

Piquer

Trådstartare
:crazy: Vaknade av att jag hade 6 st sms i telefonboken idag! Bara det är ju oroväckande!

Jag har min 3åring på inridning hos uppfödaren, han är nyligen operarad för en ganaschskada och efter några veckors vila är inridningen åter igång. .

I söndags så var de på löshoppningsträning, (sista gången såklart) och han har tydligen slagit i högerbak åtaliga gånger. Inget mer med det.

Nu visar det sig att han har vart svullen, en aning öm, småhalt på högerbak nästan hela veckan, (framsida) men har tydligen blivigt värre idag.

Då har han väldigt hög smärttröskel, så misstänker man såklart att det kan vara ngt.

Nu ska han dock ultraljudas i morrn, men jag behöver bara skriva av min nedstämdhet..

Men om man ska spekulera, vad kan det vara, senskada?

(skadan sitter på framsida bakknä.. Han är inte blockhalt, men han markerar, ömmar & är en aning svullen.

Jag blir så trött & :cry::cry::cry:

Sv: Olyckskorp!!

Blir lite förvirrad, hur slog han i hindret egentligen om han är svullen på knät? Knät sitter ju trots allt ganska så högt upp, brakade han in i hindret rejält?

Spekulera kan man ju göra bäst man vill men tror det är bättre att vänta på veterinärens utlåtande imorgon!
Men är ganska nyfiken på hur sjutton den där löshoppningen gick till, om han verkligen slog i åtskilliga gånger (och så konstigt) så kanske den där löshoppningen gick lite tokigt till...

Blir lite förvirrad, hur slog han i hindret egentligen om han är svullen på knät? Knät sitter ju trots allt ganska så högt upp, brakade han in i hindret rejält?

Spekulera kan man ju göra bäst man vill men tror det är bättre att vänta på veterinärens utlåtande imorgon!
Men är ganska nyfiken på hur sjutton den där löshoppningen gick till, om han verkligen slog i åtskilliga gånger (och så konstigt) så kanske den där löshoppningen gick lite tokigt till...

Knät?? Jag har aldrig skrivit att han har slagit i knät..

Löshoppningen var det absolut inte konsigt med..

Oj, framsida bakben menade jag inte knä...

Lägger ner tråden, behövs inga spekultioner, får svar inom 24h, så d känns d känns onödigt..

& ni som tycker att löshoppningen verkar så konsig, ni kan andas ut, den utförs utav proffisionell hoppryttare + masssa andra funktionärer, vi är ett 20tal som åker dit med våra unghästar..

Ha en treeevlig helg!

I söndags så var de på löshoppningsträning, (sista gången såklart) och han har tydligen slagit i högerbak åtaliga gånger. Inget mer med det.

Nu visar det sig att han har vart svullen, en aning öm, småhalt på högerbak nästan hela veckan, (framsida) men har tydligen blivigt värre idag.

Det låter ju som om att nått gick lite fel på löshoppningen om hästen slog i med ena benet hela tiden och nu är halt på det.

Oj, framsida bakben menade jag inte knä...

Lägger ner tråden, behövs inga spekultioner, får svar inom 24h, så d känns d känns onödigt..

& ni som tycker att löshoppningen verkar så konsig, ni kan andas ut, den utförs utav proffisionell hoppryttare + masssa andra funktionärer, vi är ett 20tal som åker dit med våra unghästar..

Ha en treeevlig helg!

Kan lugna dig med att det inte bara är löshoppningen som verkar konstig

Trevlig helg och önskar pålle ett snabbt tillfrisknande

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Remisser 1177

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Dressyrsnack nummer 18