olycklig häst! :(

A

Anja586

min häst är så olycklig så olycklig i hagen! hon bara står längst ner vid ingången men huvudet lågt öronen åt sidan och bajsar och kissar och bara står där.
hagen är jätte fin om man bara går lite längre upp, men nej, hon vill inte.
om man leder henne dit upp så står hon stilla i ensekund sen lunkar hon ner till sin lilla bajshörna!

har testat att lägga maten där också, så fort den är uppäten så går hon ner igen. har även flyttat hennes favorit vattenkar dit, hon går och dricker och sen går tillbaka!
vad kan jag göra för att göra hagen roligare eller för att få henen att fatta att den är rolig i andra hörn än hennes bajs och kiss hörn?

Sv: olycklig häst! :(

hon går med en annan, men dom gillar itne varandra så bra, men hon har vänner på sidorna som hon kan prata med om hon vill. vi vill byta hage och stå med någon annan men det går inte för tillfället så jag försöker göra det bästa av situationen.

Jag tror att hon behöver en kompis som hon trivs med. Hästar gillar (precis som vi) inte vilken annan häst som helst. Det är jätteviktigt att hästarna hittar kompisar. Kanske ska hon byta box i stallet också? Trivs hon med sina stallkamrater? Har hon en uppgift att fylla? Hur är hagen utformad? Har hon något att pyssla med i hagen? Försök hitta en kompis som hon trivs med.

:smirk: Krocket

Anja586 skrev:
hon går med en annan, men dom gillar itne varandra så bra, men hon har vänner på sidorna som hon kan prata med om hon vill. vi vill byta hage och stå med någon annan men det går inte för tillfället så jag försöker göra det bästa av situationen.

Jag tror inte att det hjälper så mycket för henne att ha vänne på båda sidor att "prata" med. Om hon bara går i en hage med bara en kompis som hon inte trivs med, går det inte att släppa ihop henne med någon annan som du vet att hon trivs med?

Jag hade samma problem med min hast. Han fick ga med en annan vallack som han inte tyckte om. Han blev mer och mer deppig varje dag. Jag gjorde allt som jag kunde for att han fick ga med en hast som han tyckte om och som han kunde leka med.
Forsok att prata med stallagaren eller de andra hastagarna - hoppas du hittar en losning snart!
Lycka till!

det är så att dom håller på att bygga nya hagar och sågar träd och så, sen ska vi byta! :banana:
hoppas bara att vi hittar nån som hon gillar så att man ser lite livsglädje i henne!
kanske ska tillägga att det är bara i hagen som hon är så deppig, när man kommer och hämtar henen och går med henne, pysslar, rider, sköter om henne så är hon sitt vanliga glada jag! så det är ju verkligen tråkigt att se förändringen när man ställer ut henne i sin hage!

hon är också van vid att gå med ca 30 andra hästar i stora hagar, och nu på stallet som vi står på, så finns det bara små hagar som är för högst två hästar, det är ju väldigt tråkigt för sånna som mig som vill att min häst ska gå med fler än en!

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 838
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA