Oljiga glasögon?

silverblom

Trådstartare
Vad gör man åt oljiga glasögon? Hur får man bort det?

Har tvättat med varmt vatten och yes typ 10 gånger utan förbättring. De är så oljiga så man ser suddigt. Vet inte vad som har hänt? Ev kan de ha fått fönster rengörings spray på sig. Kan de förstöra dem?

Vad gör man åt oljiga glasögon? Hur får man bort det?

Har tvättat med varmt vatten och yes typ 10 gånger utan förbättring. De är så oljiga så man ser suddigt. Vet inte vad som har hänt? Ev kan de ha fått fönster rengörings spray på sig. Kan de förstöra dem?
Rent dvs destillerat vatten samt microfiberduk efter rengöring med yes använder jag för att få dem perfekt rena, samma med bildskärmen till datorn.

Man får nog se upp med fönsterputs, en del glasögon har belagd yta som kan vara ganska känslig.

Från internet:
"Använd aldrig produkter som innehåller ammoniak som t.ex. fönsterputs då det kan skada ytbehandlingen på glasen "

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
261
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
601
Senast: Unafraid
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: animalasia
·
Hundträning Eftersom jag går med kryckor och helst inte ska belasta foten alls, har den fixerad i en ortos som jag ska bära dygnet runt och tyvärr... 2
Svar
22
· Visningar
2 018
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka