Olja vs linfrö

S

Silly

Är det typ samma egenskaper oavsett om man ger olja eller linfrö? Vad är bäst om väger samman pris och egenskaper? Är något utav dem bra för hästar som är lösa i magen (inte diarre, mer stressbajs då och då)? Hur mycket ska man ge av respektive? Vilken sorts olja/Vilken sorts linfrö (kaka, hälla kokande vatten, andra alternativ?)

Sv: Olja vs linfrö

Jag ger min häst rappsolja 2 gånger om dagen (morgon o kväll) Då ger jag ett kaffemått åt gången. Men det har jag lite för att han ska få lite bättre päls/glans och sen smörjer det tarmarna, men han har lite svårt att gå upp i hull så då även lite för det... Och jag tycker det fungerar bra på honom. :) Vet inte om det är bra för hästar i magen :( dock... men Lycka till :)

Liknande trådar

Foder & Strö Har suttit och läst igenom massor med trådar om linfrö/linfrökaka, men det står så olika så jag känner att det är bäst att fråga i en ny...
Svar
14
· Visningar
7 363
Hundhälsa Hej Buke! Ivan luktar stinkapa och helvete ur munnen, och efter att ha rådfrågat veterinär om det (på My Dog) som påpekade att det kan...
Svar
19
· Visningar
7 548
Senast: Fisherling
·
Foder & Strö Vilka foder/ tillskott är kan man ge som är bra för magen?:) Jag har 2 shettisar som just nu bara äter hösilage. Ponny 1 äter mellan...
Svar
9
· Visningar
1 664
Senast: Amha
·
Övr. Hund Vill börja med att skriva, att detta är bara en diskussionstråd, inte, vilket foder är bäst. Det finns ju en uppsjö av foder av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 607
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar