Lovisaleonora
Trådstartare
Ja, då var det dax. Efter högtryckstvätt kommer oljan. Förra året tog jag en dyrare vattenbaserad variant av mycket välkänt fabrikat från byggvaruhuset. Rekommenderades varmt (såklart) av personalen. Blev skit. Dels var den inte ett strunt vattenavstötande (snarare tvärtom - massor av alger!). Inte nog med det, nu när jag högtryckstvättade det blev inte så rent som det blivit tidigare år.
I år vill jag inte göra om samma misstag och surfar runt och kollar vad andra använder. Roslagsmahogny, lasyr, linolja/terpentin och kinesisk träolja. Var och en blir salig på sin fason.
Läste nu att just kinesisk träolja ger gulton, något någon kan verifiera? Eftersom det är rätt stora ytor och jag är sådär (inte) sugen på att göra om i år, vill jag gärna (no shit!?) att det blir bra från början.
(trädäcket har många år på nacken så det är alltså med råge grundoljat).
I år vill jag inte göra om samma misstag och surfar runt och kollar vad andra använder. Roslagsmahogny, lasyr, linolja/terpentin och kinesisk träolja. Var och en blir salig på sin fason.
Läste nu att just kinesisk träolja ger gulton, något någon kan verifiera? Eftersom det är rätt stora ytor och jag är sådär (inte) sugen på att göra om i år, vill jag gärna (no shit!?) att det blir bra från början.
(trädäcket har många år på nacken så det är alltså med råge grundoljat).