BuenoBull
Trådstartare
Vi har en 5årig valack i vårt stall som enligt mitt tycke blir alldeles för lite ompysslad och riden. Ägaren vill (vågar) inte annat än att skritta när han väl rider sin häst. Nu har jag börjat ta med mina kompisar så att vi kan rida ut tillsammans med valcken (och ett 19årigt sto). Tycker ni att det är fel att ta med olika kompisar som rider den här hästen eller är det bara bra? Min pojkvän tyckter att det bara försämrade ägarens ansvar på det vis att han själv inte behövde åka och titta till sin häst utan kunde ligga hemma och vila. Själv blir jag jäkligt förbannad när ägaren säger att: "Gud va skönt, då slipper jag åka ut till stallet. Jag är så trött och det är så jobbigt att åka ut dit." Varför skaffar man då häst?! Det är ju inte så att han har haft honom länge heller ( sen i höstas). Jag tycker det är bra att det följer med folk ut dit som i alla fall bryr sig. Nu behöver han tränas lite för han kan vara vädigt bångstyrig och han tycker det är jätteobehagligt att stå i gången och bli ompysslad för han kan inte stå stilla en sekund! Beror det på att han är rastlös eller? Jag behöver hjälp, vad ska jag säga till ägaren för att han ska sakffa sig bättre ansvar? Tycker det är skit att ha sån inställning till att åka till stallet och speciellt när han har en så pass ung häst! Hjälp mig...