Olika Övningar ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

TiliaCouronneWon

Hejj, nu ska jag rida mycket markarbete med min häst. Jag tänkte om någon viste några roliga övningar :D
Skriv gärna vad du/ni brukar göra när ni rider markarbete. :)

Sv: Olika Övningar ??

Tja de finns många övningar, en bra övning tycker ajg är att lägga JÄTTE många bommar i kavaletti eftervaran, då måste verkligen hästen koncentera sig på vart den sätte fötterna hela tiden. Eller om du lägger ut bommar som en laburint där den tex kan backa runt hösn,eller där den måste göra en bak/framdelsväning för att inte trama utanför bommarna. Kavaletti med förhöjda bommar, rida runt koner. De finns jätte mkt man kan göra använd fantasin!

Sv: Olika Övningar ??

Om du tittar längre upp, här i ridforumet, så finns det en nålad tråd som heter Övningar av alla de slag, där hjälps vi alla åt med att ge varandra tips om våra favoritövningar.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hur brukar ni göra med era unghästar? Rider ni in själva eller lämnar iväg? Har ni egna system eller följer ni en ”standardmall”? Vid...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: miumiu
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 122
Senast: tuaphua
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Valle
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka