Olika klasser???

_Yggdrasil_

Trådstartare
Vad finns det för olika klasser i fälttävlan??
(berätta allt!!! Tex. hur höga hindren i terräng delen är, vad för sorts dressyrprogram som rids och hur hög banhoppningen är i de olika klasserna)

Är jätte nyfiken på fälttävlan har aldrig tävlat men har provat endel hinder och tycker det är skitkul!!!

Sv: Olika klasser???

Finns det ingen tråd i forumet där detta står? Har du ponny eller häst?

Häst är det som gäller för mig... Har inte letat efter nån tråd för jag sitter med ett slött modem och det blir så jobbigt då *lat* ;)

I fälttävlan så finns det följande klasser lätt, debutant, 1m enstjärnit, två stjärnit, trestjärnit. Dessa är de jag känner till.

På lätt och debutant ligger hindrerna på 90 cm (har jag för mig) både banhoppning och terräng. Jag TROR att fälttävlan har egne dressyr program

debutant ligger på 90 lätt e högre.. å ja, fälttävlan har egna dressyrprogr.

Finns det någon länk eller så till en sida med Dressyrpogrammen?
Det finns ju en sådan tråd på "Dressyr", men där är bara nått Deb-pogram med....

För häst finns det 0.90 m , 1 m , * , ** , *** , och **** :eek: :crazy:
För ponny gäller debutant, lätt, medelsvår b och medelsvår A:love:

Tack för hjälpen allihopa!!!
Följd fråga: hästen jag funderar på att starta med har gått lättklass.. Får han ändå starta debutant med mig??

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Emma-pemma
·
Fälttävlan Jag bor i Norrland och rider på ridskola, och har gjort det i 6 år nu. Jag har aldrig provat på fälttävlan/terräng, men hade jättegärna...
Svar
16
· Visningar
2 330
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 894
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar