Olika Ikea-luckor?

misan

Trådstartare
Kan man kombinera olika köksluckor, båda från ikea, men vi vill inte ha vanliga luckor och vitrin från samma serie? Båda är vita, och vi ska väl kolla med dem såklart men kom på det nu :D
Har spanat på Ståt, men vill ha Lidingö vitrin, eller vad tror ni om det?

Sv: Olika Ikea-luckor?

Jag förstår inte riktigt frågan. Men alla IKEAs luckor finns i samma storlekar och passar på samma stommar. Så det är bara att blanda som man vill. Var bara medveten att vitt i olika serier inte alltid har exakt samma nyans av vitt. Kolla på varuhuset först!

Det finns ganska många som kombinerar olika luckor för att få sitt perfekta kök!

/Jonaz, som jobbat på köksavdelning (bl.a.) på IKEA

Kan man kombinera olika köksluckor, båda från ikea, men vi vill inte ha vanliga luckor och vitrin från samma serie? Båda är vita, och vi ska väl kolla med dem såklart men kom på det nu :D
Har spanat på Ståt, men vill ha Lidingö vitrin, eller vad tror ni om det?

Klart du kan. Lidingö vitrinluckor är mycket snyggare än Stås vitrinluckor :)

/Lizzie - som har nytt Lidingökök :laugh:

Jag kanske skrev lite konstigt :) men ni förstod helt rätt båda två.
Ska absolut kolla nyanserna men håller tummarna för att det går bra att kombinera dem. Håller med om att Lidingö har snyggare vitrin, men vi gillar Ståts vanliga luckor ;)
Visst kan man få hjälp där att planera köket? Tar man med en ritning dit, eller kan man skicka in nåt och få förslag? Antar att det kan ta lite tid även för dem att fundera ut nåt bra. Eller gör de det "lite spontant" på plats?

Jag kanske skrev lite konstigt :) men ni förstod helt rätt båda två.
Ska absolut kolla nyanserna men håller tummarna för att det går bra att kombinera dem. Håller med om att Lidingö har snyggare vitrin, men vi gillar Ståts vanliga luckor ;)
Visst kan man få hjälp där att planera köket? Tar man med en ritning dit, eller kan man skicka in nåt och få förslag? Antar att det kan ta lite tid även för dem att fundera ut nåt bra. Eller gör de det "lite spontant" på plats?

De hjälper en lite 'spontant' på plats vid köksavdelningen, iaf på vårt närmaste ikea i sundsvall :) Vi har ritat med hjälp av deras köksprogram som man kan ladda ner på hemsidan hemma först, sen for vi dit o fick hjälp med finputs o lite funderingar, tog kanske max en timme med alla frågor och kollande på vitvaror etc.

Nu tror jag att vi börjar närma oss slutet av planeringen, äntligen. Men en sak till, vilken bänkskiva passar bäst till vita luckor? Och så något jag alltid velat ha i köket, bara för att det är så fint, Ikeas tallriksställ, verkar nu inte finnas där längre!!! Det är ju så typiskt!

ja det är klart att du kan blanda bäst du vill, de har standardmått på sina stommar så du kan ta vilka luckor du vill med samma mått...
du kan be köksavdelningen om färgkoden så ser du om det är samma nyans...

det passar ju bra med både ekskivor, laminerat, granitskivor ja det mesta.. vi köpte stommar o luckor på ikea och bänkskiva från marbodal.

76179_460439990487_616090487_5667948_6499062_n.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
940
Senast: tomte
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: Tofs
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka