Olika Amigo Täcken

Taz

Trådstartare
Hej!

Undrar om någon kan berätta för mig vilken skilland det är mellan dom olika Amigo täckena, finns ju Mio, Hero m.m.
Vilket är "bäst" om man säger så.

Är ute efter ett ofodrat täcke eller 100g.
Har koll på Rhino o Rambo men tänkte nu prova ett Amigo täcke på pållen för att se om det passar honom, Rhino passar bra med halvhals men vill prova ett lite billigare täcke o då är Amigo bra i pris =).

Tack för hjälpen.

Sv: Olika Amigo Täcken

Jag har haft flera Amigo täcken med 1200D som har varit bra, behövde nu i höstas ett täcke akut och köpte den billigare varianten av Amigo med 600D och det har samma passform men höll inte 2 dagar i hagen, inte alls slitstarka så de med 1200D rekomenderas.
Amigos stalltäcken använder jag till alla mina hästar, tycker de är de bästa som finns.

Sv: Olika Amigo Täcken

Jag har ett Hero 600D, visserligen 200g. Passformen är bra; jag uppskattar hur det är format vid benen. Mina två Bucastäcken (Irish turnout, 50g) har båda fått lagas åtminstone ett par gånger var denna säsong, men Amigotäcket har hittills fått vara helt. Stöter ifrån sig väta bra; upplever att det knappt suger åt sig väta utan när jag hänger upp det på eftermiddagen/kvällen så rinner fukten av (mina andra täcken blir inte heller blöta inpå fodret, men jag upplever att yttertyget drar åt sig en del av vätan). Alla täckena köptes nya denna säsong.

Detta är mitt första HW-täcke, och jag är kanonnöjd. Jag kommer absolut att fortsätta på det här spåret! :love:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Har en unghäst på 3år hemma. Våran första vinter närmar sig, hon är sedan innan van vid att alltid ha täcke på sig efter sept... 2
Svar
21
· Visningar
3 596
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 146
Senast: Darkie
·
Utrustning Hej! Jag är ute efter ett ofodrat regntäcke. Har tittat på globus och Amigo Hero 6 lite.. Vilket hade ni valt och varför? Här ett par...
Svar
14
· Visningar
2 633
Senast: sosiii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V