Öka vikt - vad ska jag ge honom?

K

Kristina_L

Hej,

Jag behöver hjälp!!! :confused: Min häst har tappat vikt och jag vet inte vad jag ska ge honom för att han ska öka sin vikt och kunna bygga muskler (saknar massor muskler - förra ägaren inte ridit honom ordentigt). Han är 12 år Sv hbl ca 550 kg, och 12 år. Rids 6 ggr i veckan, dagarna ute i hagen med andra hästar.

Han får idag
11 kg hösilage ( TS 75 %, 62% råprotein, tyvärr har jag inte energiinnehållet)
halm
1,2 kg Havre
0,5 kg Korn
120 g Miner blå
7,5 dl betfor efter ridning
+ 0,3 dl betfor tillsammans med kraftfodret
Morötter

Jag kan inte öka hösilage mängden, då han knappt äter de 11 kg som han får i dag.

Tack på förhand!!! :bow:
Hälsningar / Tina och Vital

Sv: Öka vikt - vad ska jag ge honom?

Dodson&Horrell Build up är jättebra när man ska bygga upp muskler och öka i vikt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har sedan senaste igångsättning i november/decemer varit en pigg häst som gärna har tagit ett glädjeskutt i farten och...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 339
Senast: Jojo
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: Smokey
·
Foder & Strö Hej. Fick idag svar på min höanalys. Dock så förstod jag ganska snabbt att det var grekiska för mig. Är det ngn själ här som är duktig...
Svar
17
· Visningar
2 051
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag undrar hur ni utfodrar era avelsston samt era unghästar? Jag har hittat ett stall dit jag ska flytta mitt sto som är beräknad att...
Svar
17
· Visningar
1 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka