ylvalill
Trådstartare
Min pålle har ju varit konstant konvalecent i över två år nu och har därför åkt skytteltrafik in och ut på veterinärkliniken för diverse undersökningar. Ett bra tag nu (över ett år) har jag tyckt att pållen går något ojämnt bak om man longerar honom i trav i vänster varv. Det ser ut som om han inte riktigt tar ut steget ordentligt med vänster bak (han sätter det inte under sig ordentligt). Fenomenet försvinner efter max två varv i trav och sen ser man absolut ingenting. Jag har påpekat hans problem med bakbenet för diverse olika veterinärer då vi har varit inne på kliniken men de har inte riktigt velat ta det på allvar eftersom han inte reagerar på böjprov och inte heller har visat någonting då jag har longerat honom på kliniken (inte så konstigt för han är alltid så full i f*n när vi är där så han har fullt upp med att showa och visa upp sig och då syns det inte...).
Min tanke är att problemet nog inte sitter i själva bakbenet utan snarare i höften eller i bakdelen. Pållen har väldigt dåligt med muskler i bakdelen vilket kanske också kan vara ett tecken på någonting. Han är också väldigt stel nu med tanke på att han inte har varit ordentligt igång på över två år och stelheten påverkar ju naturligtvis också rörelsemönstret.
Jag hade tänkt ta upp pållens bakben igen när vi nu skall tillbaka till kliniken för återbesök för senskadan efter jul men det känns som om jag behöver ha lite mer att komma med för att de skall ta det på allvar. Alltså skulle jag vilja höra era tankar om vad det kan vara för fel med pållens ben.
Tack på förhand
/Ylvalill (hönsmamma...)
Min tanke är att problemet nog inte sitter i själva bakbenet utan snarare i höften eller i bakdelen. Pållen har väldigt dåligt med muskler i bakdelen vilket kanske också kan vara ett tecken på någonting. Han är också väldigt stel nu med tanke på att han inte har varit ordentligt igång på över två år och stelheten påverkar ju naturligtvis också rörelsemönstret.
Jag hade tänkt ta upp pållens bakben igen när vi nu skall tillbaka till kliniken för återbesök för senskadan efter jul men det känns som om jag behöver ha lite mer att komma med för att de skall ta det på allvar. Alltså skulle jag vilja höra era tankar om vad det kan vara för fel med pållens ben.
Tack på förhand
/Ylvalill (hönsmamma...)