OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
- Vilken vecka är du i nu? Bara i vecka 18 - ja, då får vi verkligen hoppas att du inte fortsätter att växa i samma takt, du har ju ändå mer än hälften kvar. Är du säker på att det inte är två där inne?

suck. Suck. SUCK.

Vad svarar man på det?
- Jag antar att du inte vet att jag har ätstörningar och att sådana kommentarer får mig att vilja stoppa mina fingrar i halsen och spy upp allt det jag kämpade för att få ner till frukost i morse. Tack för att du påminde mig.
:devil:
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Eller svara: Och du då, har du bara ätit för mycket eller har du glömt att tala om att du är gravid? :angel:
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Jag tror nästan alla gravida har fått såna kommentarer, ätstörningar eller ej... Man får stå ut... Suck...

/Ulda som inte glömmer Jamtlands tråd angående att hon var less på alla kommentarer etc i första taget.
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Madick skrev:
Eller svara: Och du då, har du bara ätit för mycket eller har du glömt att tala om att du är gravid? :angel:
Ja, man skulle bra gärna vilja...

ulda skrev:
Jag tror nästan alla gravida har fått såna kommentarer, ätstörningar eller ej... Man får stå ut... Suck...

/Ulda som inte glömmer Jamtlands tråd angående att hon var less på alla kommentarer etc i första taget.
Var det hennes tråd som jag hittade igår, skriven i början av 2005?? Jag tänkte nämligen skriva mitt inlägg idag i den tråden, men hittade den inte idag.. *sucka*
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Ja det låter troligt (eller mitt i 2005).
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Jag är så tacksam över att jag sluppit det där än så länge. Något positivt med att inte ha en stor och fin bebismage i alla fall.

Jag var iväg förra veckan och fick höra många kommentarer om att jag blivit smalare i ansiktet, att det inte syns alls att jag är gravid, att jag var lyckligt lottad som slapp en stor mage osv osv.. Var ganska skönt faktiskt! Jag vill helst inte bli sedd för min mage som sticker ut 1 m framför mig liksom. Men men, större lär jag ju hinna bli..

För vad det är värt, så tycker inte jag att du har särskilt stor mage alls. Har sett många som ser riktigt.. Hmm.. Ja, feta ut faktiskt, vid din tidpunkt.

/Bebben, i v 25, som sitter med läckande tuttar just nu och önskar att graviditeten vore över igår :crazy:
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Tack Bebben!

Jag tycker faktiskt inte heller att min mage är enorm på något sätt. Dessutom ser jag ju inte TJOCK eller FET ut. Jag har en bebismage, inget mer med det. Jag är väl lite extra känslig, men ordet TJOCK tycker jag inte hör hemma med graviditet, om man nu inte gått upp 30 kg på grund av att man ätit chips och pizza hela dagarna...

Jag är glad och stolt över min mage nu - för första gången i hela mitt liv.
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Du är inte alls extra känslig. Man är INTE tjock bara för att man är gravid! Väldigt dumma kommentarer av folk som förmodligen är avundsjuka? Jag sa ifrån när någon kallade mig tjockis. Jag sa "jag är inte tjock jag är gravid". Och jag är verkligen inte tjock! Det enda som växte på mig var brösten och magen, ingen kunde missta min graviditet för allmän viktuppgång eller fetma precis.

Försök att inte bry dig! Var stolt över din fina kropp som klarar av att prestera ett mirakel!
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Skönt att höra! :love:

Jag är också stolt över magen nästan alla dagar numera. Sen KÄNNS det som om jag är superfet vissa dagar, men det vet jag ju innerst inne är ätstörningarna som spökar bara.. Fast mina höfter har breddat sig en hel del, men det är ju inget konstigt med det, så jag försöker vänja mig vid ännu en ny sak nu bara :p

Jag brukar kalla mig själv tjock, och sambon gör det också. Men då vet jag ju vad som menas - magen växer och står ut - vilket jag inte vet med främmande människor. Dom kan likaväl som mig mena att bara magen växer, eller så kan dom mena att jag ser ut som en val.. Då vill jag helst inte höra något alls, så att jag ska slippa tolka.

Jag ska ta kort på magen när sambon kommer hem med kameran igen, så ska du få se att du inte alls är tjock! :D
Kram på dig!
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Jag tror jag syftade på din Tigermammatråd. Om jag minns rätt.

För övrigt: Jag blev rätt sur när folk sa att jag var tjock när jag var höggravid. Visserligen kanske jag var lite tjock men det berodde på att jag varit mullig redan innan graviditeten, för jag gick bara upp totalt 13 kg under graviditeten och det är lite/normalt.... :(
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Ahaaa, ja just ja den... :D

Angående kommentarer så fick jag faktiskt bara en "Gud så tjock du är" kommentar. Och det var av en kompis man som är grovt överviktig själv:eek: :smirk: Så jag fräste ifrån något i stil med att "mitt går i alla fall över om några månader, själv då?!" så han sa inget mer...:angel:

Jenny
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

19+1 (fast jag var ju överviktig innan jag blev gravid så det syns inte riktigt hur mkt bebismagen växt.
septembermagen.jpg


31+3
magen_december.jpg


samma kväll som vi åkte in till BB (född 2 veckor före BF):
therese_fore.jpg
Inte så smickrande med t-shirt och bara ben :p
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Jag fick övertala folk att jag var gravid, det var ingen som trodde mig föränn jag var i 6:e månaden :D
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Åh sådana kommentarer fick jag HELA tiden. Jag gick upp ca 23 kg totalt, men redan i vecka 5 var magen som en ballong! :D Jag led fruktansvärt mycket över vad folk sa, mest i början förstås. Till slut sa jag till dem att jag blev ledsen när de sa så, då sa de aldrig något mer om det :smirk: Många tycker väl det är roligt att skoja, men är inte medvetna om att det inte är så roligt för en själv...
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

haha,det fick jag också,och granntanten jag ser i trappen varje morgon blev jätteförvånad över att jag helt plöstligt hade en beis med sig,hon hade inte ens märkt att jag var gravid (gick upp 5 kg)...:crazy:

Fast man får rätt mycket kommentarer om man inte ser gravid ut också,typ att folk tror att det måste vara fel på bebisen som inte väst osv...
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Jag är nog extra överkänslig, för jag tål knappt att höra några som helst kommentarer om min kropp :crazy:

Till en början växte inte min magen speciellt mycket alls, inte så att andra såg det i alla fall.
Och efter att ha fått ett missfall var jag livrädd för att behöva genomlida samma sak igen, nämligen att upptäcka att fostret var dött sedan en tid tillbaka.
Och alla dessa kommentarer i stil med "Är du verkligen i v xx, du som är så liten?" eller "Är du i vecka xx??? Är du säker på att de är någon där inne?", de kunde ju psyka ihäl vilken orolig gravid som helst :crazy:

Så till slut kom magen. Jippie ibland, bu ibland.
Jag hade komplex för min kropp sedan tidigare.
Jag är inte överviktig, men gick för ett par år sedan från underviktig till normalviktig och har svårt att acceptera mitt "nya jag". Så kommmer graviditetskroppen på det, innan jag ens accepterat mitt vanliga jag.
Jag har extremt ont av att känna mig fet, uppsvullen, stor, otymplig och klumpig och dessutom inte komma i mina kläder.
Och så finns det folk i min bekantskapskrets, som tycker att det är kul med min viktökning. Speciellt en kille. Varje gång vi träffas brister han ut i ett asgarv, pekar på mig och utbrister saker i stil med "Fan va stor du har blivit" och "Alltså, du har ju blivit så tjock" o.s.v...
Klart att man vet att han menar graviditeten, men det tar ändå lite på psyket att höra :crazy:


// corona - nu i v 27
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 338
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 916
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 811
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 352
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp