Hej! I somras tog jag över en tio-årig valack för att den skulle slaktas. Den hanterades till ungefär 3års ålder, då den ställdes ut på lösdrift för att ägaren inte hade tid att rida in den och kände egentligen inget speciellt för hästen. Det är en svart valack på 10 år och ca 175cm och har bra hopp OCH dressyrstam, ett tjugotal syskon som gått svår hoppning och dressyr. Hästen har sedan den ställdes ut på lösdrift gått där i hela sitt liv och knappt hanterad. Men sen jag fick den så har den stått på Box under natten och han är verkligen genomsnäll! Har gjort allt nu för att han ska va fin och må bra och jag älskar honom så mycket! Jag själv är 17 år och tävlat upp tom 135 på häst. Jag skulle så gärna vilja rida in honom nu och försöka få honom till en ridhäst, och med tanke på hans fina kropp och goda gener så tror jag att det skulle kunna bli en riktigt fin häst om han får chansen. Jag har suttit på honom en gång men då blev han helt galen och kastade av mig lika snabbt. Vilket trots allt kanske är förlåtligt med tanke på hans tidigare liv och allt nytt som han har varit med om.. Vore därför jättetacksam om någon som kanske möjligtvis varit med om något liknande kan ge mig något tips för hur jag ska gå till väga med en säker metod då jag egentligen inte riktigt har tid för brutna ben