I
Icebabe_1
usj,en häst i stallet har skadat öga,
en annan i stallet sa han har gått så ett tag med ögat och ägaren verkar inte se det.
jag tittade snabbt på det i går och han har samma täcken som min förra häst som hållt på bli blind av hornhinneskada.
samma svullnad,samma tårvätska och även grå på ett punkt i ögat.
och han har ont.
ägaren ser man knappt aldrig i stallet då hon är der så udda tider,
borde jag sätta upp lapp på hennes box?
om det är skada på hornhinnan är det så viktigt att han får hjälp.
det är en dyr,lång och dryg behandling och jag vet inte om ägaren är så interisserad av det.
nu får man lite dårligt samvete av att fråga här hur man borde ta fatt i det,då det är ju inte min sak egentlig,men jag lider med hästen,då jag vet hur min häst hadde det,han levde i mörker i en vecka innan han fick gå ut i ljuset.
en annan i stallet sa han har gått så ett tag med ögat och ägaren verkar inte se det.
jag tittade snabbt på det i går och han har samma täcken som min förra häst som hållt på bli blind av hornhinneskada.
samma svullnad,samma tårvätska och även grå på ett punkt i ögat.
och han har ont.
ägaren ser man knappt aldrig i stallet då hon är der så udda tider,
borde jag sätta upp lapp på hennes box?
om det är skada på hornhinnan är det så viktigt att han får hjälp.
det är en dyr,lång och dryg behandling och jag vet inte om ägaren är så interisserad av det.
nu får man lite dårligt samvete av att fråga här hur man borde ta fatt i det,då det är ju inte min sak egentlig,men jag lider med hästen,då jag vet hur min häst hadde det,han levde i mörker i en vecka innan han fick gå ut i ljuset.