KesoNeso
Trådstartare
Hej
Är det någon mer än jag som har problem med ögoninflammation?
Eller någon som har tips på vad man kan göra i förebyggande syfte?
Jag har ett varmblod som varje sommar får ögoninflammation av flugorna och det är inte av den milda sorten, ögat svullnar upp så hon knappt kan se, bara över en natt.
Det börjar oftast i Juli och fortsätter även under augusti. Varje säsong får hon 4-5 doser ögonsalva. Vet. säger det kan bero på att hon har trånga tårkanaler. Vi har provat olika sorters flug huvor, men antingen plockar hon av sig dem inom en halvtimme eller får hon JÄTTE skavsår pga att det rinner från ögonen, ner i luddet som då blir stelt o skaver.
Det ända som funkar någorlunda är vanliga pannband av plast.
SNÄLLA om någon kan komma på bra tips.....
Tack på förhand
Är det någon mer än jag som har problem med ögoninflammation?
Eller någon som har tips på vad man kan göra i förebyggande syfte?
Jag har ett varmblod som varje sommar får ögoninflammation av flugorna och det är inte av den milda sorten, ögat svullnar upp så hon knappt kan se, bara över en natt.
Det börjar oftast i Juli och fortsätter även under augusti. Varje säsong får hon 4-5 doser ögonsalva. Vet. säger det kan bero på att hon har trånga tårkanaler. Vi har provat olika sorters flug huvor, men antingen plockar hon av sig dem inom en halvtimme eller får hon JÄTTE skavsår pga att det rinner från ögonen, ner i luddet som då blir stelt o skaver.
Det ända som funkar någorlunda är vanliga pannband av plast.
SNÄLLA om någon kan komma på bra tips.....
Tack på förhand